סגירה חזקה בבורסה: מדד ת"א 35 ננעל בשיא ל-2019

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.2%, והשלים עלייה של 10% מתחילת השנה; מדד ת"א 90 עלה כ-1%, מדד הבנקים זינק ב-1.5% • בזק צנחה כ-3.3%, מבלי שהחברה הוציאה הודעה כלשהי • נייס עלתה בעוד 1%, טבע עלתה ב-1.7%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעלו בעליות בהמשך לסנטימנט החיובי שנרשם אמש בוול סטריט, שם המדדים רשמו שיאים.

מדד ת"א 35 עלה ב-1.2%, והשלים עלייה של כ-10% מתחילתה של 2019, ת"א 90 קפץ ב-0.5% ומדד הבנקים עלה ב-1.5%. 

המגמה החיובית הגיעה לאחר שאמש הסתיים המסחר בארה"ב בעליות שערים שהובילו את מדד ה-S&P 500 לרמת שיא חדשה - כ-1% מעל רמת השיא הקודמת שלו שנרשמה בחודש ספטמבר האחרון, ואשר זמן קצר לאחריה החל לאחוז סנטימנט שלילי בשווקים.

גל העליות בשוק האמריקאי מתחילת השנה והגעתו לרמת שיא מסמלים את ההתאוששות מגל הירידות החד שנרשם שם עם סיומה של 2018, אשר גרר את יתר שוקי ההון בעולם לכיוון השלילי. החוזים העתידיים שם לקראת פתיחת המסחר היום הצביעו על מגמה מעורבת.

גל העליות האחרון הנרשם בשוק האמריקאי נתמך בתוצאות כספיות חיוביות שמציגות החברות לסיכום הרבעון הראשון של השנה לצד תחזיות אופטימיות, למרות שבשלב הנוכחי עוד מוקדם לדעת אם כלל תוצאות הרבעון יהיו טובות יותר מהתחזיות המוקדמות.

בזירה המקומית, בשל חול המועד ימי המסחר השבוע היו קצרים מהרגיל והסתיימו בשעה 14:25, ובשל חג פסח שבוע המסחר כלל ארבעה ימים בלבד.

בפילוח ענפי, מתחילת השנה בולטים מדדי הנדל"ן והטכנולוגיה שטיפסו בכ-23% כל אחד, והיום עלו בכ-0.5%-1.5%.

גם האפיק הקונצרני נהנה משנה מוצלחת עד כה, ובארבעה חודשי מסחר עלו שלושת מדדי התל-בונד המובילים (20, 40 ו-60) בכ-4%-5%, עם מגמה חיובית היום. בסדרות החוב הממשלתיות, שגם הן התאפיינו היום במגמה חיובית, חלק מהאפיקים מציגים מתחילת השנה עליות של כ-5%.

בלאומי שוקי הון הניחו בסקירה שפורסמה בימים האחרונים כי "ברבעון השני של השנה תחול עלייה בפעילות הכלכלית בעולם לאחר ההאטה שהייתה בצמיחה העולמית במהלך 2018. הנחה זו נתמכת באינדיקטורים מובילים ובחלק מנתוני הסקרים העסקיים השונים, ומבוססת גם על הנחה כי ההאטה ברבעון הראשון הושפעה בין היתר מגורמים זמניים וחולפים, בעיקר בארה"ב ובסין, שלא צפויים להשפיע ברבעון הנוכחי".

הסיכונים המרכזיים לצמיחה לפי לאומי "קשורים למידת חוסר הוודאות סביב מדיניות הסחר של ארה"ב. יחד עם זאת, ייתכן כי השלב הבא במדיניות הסחר של ארה"ב יהיה לשפר את ההסכמים עם יצואני הרכב לארה"ב, ובפרט עם מדינות אירופה. סיכונים מרכזיים אחרים כוללים את חוסר הוודאות סביב הברקזיט, סיכונים פוליטיים אחרים באירופה על רקע הבחירות לפרלמנט ובחירות בחלק מהכלכלות ביבשת, וסיכונים פיננסיים בחלק מהמדינות המתפתחות הגדולות המתאפיינות בגורמים בסיסיים חלשים. בעת האחרונה היינו עדים להיחלשות משמעותית במטבעות בשווקים המתעוררים, בפרט בטורקיה וארגנטינה המתאפיינות בסיכונים פוליטיים גבוהים, חולשה בפעילות הכלכלית וחוסר אמון בקרב המשקיעים. התממשות של אחד הסיכונים המרכזיים עלולה לגרום לעלייה משמעותית בתנודתיות בשווקים הפיננסיים במהלך השנה.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניות הפניקס ואופקו התחזקו בכ-3% ומניות דיסקונט , פריגו וטאואר עלו בכ-2%-3%.

עוד במסחר, מניית אודיוקודס טיפסה בכ-6% אחרי מגמה חיובית שרשמה אמש במסחר בארה"ב, ללא הודעה מצד החברה.

מניית ויליפוד קפצה בכ-12%, בהמשך לעלייה של 4.5% שרשמה אתמול, אחרי שהחברה דיווחה כי חתמה על מזכרי הבנות להשקעות בחברות ביכורי השדה ומעדני מיקי, בהשקעה כוללת של כ-90 מיליון שקל.

מניית פלוריסטם התחזקה בכ-5% אחרי עלייה דומה אתמול. ברקע למסחר, אתמול אחרי סיום המסחר פרסם מנכ"ל החברה מכתב למשקיעים.

מניית בזק  איבדה כ-3.3% מבלי שהחברה הוציאה דיווח כלשהו, טבע עלתה ב-1.7%, פועלים  ב-1.3%, לאומי  טיפסה ב-1.5% במחזור הגבוה בשוק. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

12:30

יום המסחר המקוצר והאחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים S&P 500 והדאו ג'ונס שברו שיאים ברקע להמשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.9%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.3% ומדד הבנקים עולה ב-0.8%.

בזק יורדת ב-2.9%, מניית לאומי עולה ב-1.2% במחזור הגבוה בשוק, נייס עולה בעוד 1% לאחר העלייה אתמול, טבע עולה ב-2.3% ומניית פריגו מטפסת ב-2.5%.

הפקיעה החודשית על מדד ת"א 35 בוצעה ברמה של 1,606.85 נקודות.

מחזור המסחר בשעה זו, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ב-800 מיליון שקל.

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. ת"א-35  ות"א-125  עולים ב-0.5% ות"א-90  מטפס ב-0.3%. ת"א-טכנולוגיה  עולה בכ-1% ות"א-בנקים-5  מוסיף כ-0.4%.

המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן אופקו , טאואר  ופריגו . בירידות בולטות בזק , ארפורט סיטי  וישראמקו 

6:50

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הנעילה החיובית אמש ועל רקע השיאים בארה"ב. המסחר באסיה מתנהל כעת בירידות שערים. 

מדד ת"א 35 טיפס אתמול ב-0.7%, ת"א 90 עלה ב-0.3% ומדד הבנקים הוסיף 0.36% לערכו. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בשיא. S&P 500 הוסיף 0.88% וננעל בשיא של כל הזמנים כאשר הוא חוצה את השיא הקודם שנקבע בספטמבר האחרון על 2,932.09 נקודות. גם הנאסד"ק - שעלה ב-1.32% - שבר את שיא הנעילה שלו עם 8,120.82 נקודות. דאו ג'ונס הוסיף 0.55% במסחר אמש. באירופה המסחר אתמול ננעל בעליות. 

טבע  הודיעה אתמול כי היא מפסיקה את תוכנית הפיתוח הקליני לשימוש של fremanezumab בכאב ראש מקבצי. ניתוח היתכנות של המחקר בשלב 3 לבחינת כאב ראש מקבצי ארעי גילתה כי היעד העיקרי של המחקר - שינוי ממוצע מהבסיס בממוצע השבועי של מספר התקפות כאב ראש מקצבי במהלך ארבעת שבועות הטיפול - לא צפוי להיות מושג.

מניית אינטרקיור  עלתה אתמול ב-4.5% לאחר שהודיעה על הקמת מתקן גידול שני בדרום, בהיקף של כ-174 דונם. מדובר בשטח שכבר שימש לחקלאות ומכיל 70 דונם חממות. אינטרקיור תחל להפעיל את האתר בהדרגה, תחילה את החממות הקיימות, ואחר כך תתרחב בהתאם לצורך. 

חברת הקנאביס קנביט  הודיעה אתמול כי הבורסה אישרה לה לצאת מרשימת השימור, וזאת בעקבות גיוס של 31.4 מיליון שקל מן הציבור שנערך בשבוע שעבר. המניה ירדה אתמול ב-3.6%. 

הדולר מוסיף הבוקר 0.03% לעומת השקל ושערו היציג עומד על 3.593 שקלים. האירו נחלש ב-0.07% ושערו היציג הוא  4.0404 שקלים.