בגדי ספורט | בלעדי

המתחרה של דקטלון בדרך לישראל: אינטרספורט במגעים עם קבוצת עזריאלי

שנה וחצי אחרי הפיצוץ עם המשביר לצרכן, ל"גלובס" נודע כי אחת מקמעונאיות הספורט הגדולות בעולם מנסה להיכנס שוב לשוק הישראלי ונמצאת במגעים מתקדמים עם קבוצת קניוני עזריאלי להקמת פעילות בארץ • בפעם הקודמת תכננה החברה לפתוח 5 חנויות בשטח של 1,000 מ"ר

חנות של אינטרספורט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חנות של אינטרספורט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

שנה וחצי אחרי הפיצוץ עם המשביר לצרכן: חברת אינטרספורט (Intersport), אחת מקמעונאיות הספורט הגדולות בעולם שמתחרה בדקטלון, עושה את דרכה ומנסה להיכנס שוב לשוק הישראלי - כך נודע ל"גלובס".

ענקית הספורט השווייצרית, שלה פריסה של כ-6,200 חנויות ב-58 מדינות ומחזור מכירות שנתי של כ-11 מיליארד אירו, מחפשת שותפה בשוק הישראלי ונפגשה עם בכירים בקניוני עזריאלי. לפי הערכות בענף, הצדדים נמצאים במגעים מתקדמים להקמת פעילות בקניוני הקבוצה.

מדובר כאמור בניסיון השני של אינטרספורט להיכנס לפעילות בשוק הישראלי. לפני כשנתיים חתמה החברה על הסכם זיכיון לעשר שנים עם המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט - מהלך שהסתיים בפיצוץ בין השתיים והביא לביטול הזיכיון מצידה של אינטרספורט. זאת, "לאור אי-הסכמות בין הצדדים בקשר ללוחות הזמנים והפעילות בישראל", דיווחה אז המשביר לבורסה.

כבר אז הייתה קבוצת עזריאלי דומיננטית בכל הנוגע לחתימה על הסכם, כשבשנת 2017 סיירו בכירים בקניוני עזריאלי במטה החברה בשווייץ ובסניפים של הרשת יחד עם בכירים במשביר, מתוך הסכמות שהפריסה הראשונית תתבצע בקניונים של הקבוצה. המשביר תכננה בזמנו לפתוח כבר ב-2018 חמש חנויות בשטח של כ-1,000 מ"ר, כאשר שלוש מהן תוכננו לקום בקניונים של קבוצת קניוני עזריאלי. כך שברור שמבחינת קבוצת הקניונים מדובר בשוכר אטרקטיבי. בהמשך היו אמורות להיפתח גם מחלקות ספורט בתוך סניפי המשביר.

המציאות בענף השתנתה מהותית

ואולם המציאות בתחום השתנתה באופן מהותי במהלך השנה הנוכחית, ונרשמו תזוזות משמעותיות, ביניהן כניסה של שחקניות בינלאומיות, כמו גם סגירה של רשתות קיימות. בעוד שהתוכנית של המשביר ואינטרספורט נגנזה, קמעונאית ספורט בינלאומית אחרת נחתה בישראל - דקטלון הצרפתית, שבינתיים כבר כבשה טריטוריה משל עצמה והרחיבה את הפריסה שלה לשלושה סניפים - בראשון-לציון, בביג קריות וברחוב אלנבי בתל-אביב, והיא אף מתכננת לפתוח סניפים נוספים.

בנוסף לדקטלון שפועלת בארץ בהפעלה ישירה ללא זיכיון, קבוצת פוקס הביאה לישראל את רשת אופנת נעלי הספורט פוט לוקר, שלה פריסה מסיבית הכוללת עשרות סניפים; וגם שחקניות קיימות כמו אדידס ונייקי שיפרו את הפריסה שלהן ופתחו חנויות עוגן מעוצבות. במקביל לאלה, רשת הספורט הוותיקה ספורט ורטהיימר סגרה את עיקר פעילותה

מעוניינת לעקוף את דקטלון בשוק הביתי

בדומה לדקטלון, גם אינטרספורט היא קמעונאית רב-מותגית (מולטי-ברנד) שמשווקת מותגים של ענקיות ספורט כמו אדידס, נייקי, אנדר ארמור, ניו באלאנס, פומה, נורת' פייס ועוד. המותגים מהווים כ-70% מהפעילות שלה, כשיתר הפעילות מגיע ממכירות המותג הפרטי העצמאי שלה.

התחרות בין שתי ענקיות הספורט אינטרספורט ודקטלון פוגשת שווקים רבים ברחבי העולם, כשאינטרספורט פועלת בימים אלה להרחבת פעילותה ברחבי העולם. כך למשל, רק בשבוע שעבר דווח בתקשורת הזרה כי החברה השווייצרית חתמה על הסכם זיכיון עם זכיינית בסין מתוך כווונה להרחיב את נוכחותה בשוק הספורט הסיני. בחודשים האחרונים אינטרספורט אף הצהירה כי היא מעוניינת לעקוף את דקטלון בשוק הבית שלה, צרפת, עד שנת 2024.

מקניוני עזריאלי נמסר בתגובה: "קבוצת עזריאלי מקבלת פניות רבות מגורמים קמעונאיים מובילים בעולם שמתעניינים בשוק הישראלי. הקבוצה אינה מדווחת לתקשורת על מהלכים עסקיים שהיא מנהלת, כמו גם על מפגשים עם הגורמים השונים".