רשת אופנת הספורט Foot Locker משיקה חנות ראשונה בישראל

הסניף הראשון ייפתח בקניון ראשונים בראשל"צ, ולאחריו ייפתח סניף בקניון גינדי בת"א ■ קבוצת פוקס, המחזיקה בזיכיון, תפתח 12 חנויות עד סוף 2017 בהשקעה של כ-15 מיליון שקל

Foot Locker בקניון ראשונים. דגמים בלעדיים / צילום: שוקה כהן
Foot Locker בקניון ראשונים. דגמים בלעדיים / צילום: שוקה כהן

קבוצת פוקס מתרחבת ומשיקה בישראל את Foot Locker, רשת בינלאומית להנעלה, ביגוד ואקססוריז ספורט. החנות הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי ראשונים בראשון-לציון בגודל של 270 מ"ר, והחנות השנייה תיפתח בקניון גינדי בתל-אביב בגודל של 330 מ"ר.

הקבוצה צפויה לפתוח בסך-הכול 12 חנויות של הרשת בישראל עד סוף 2017, בהשקעה של 10-15 מיליון שקל. עלות ההשקעה וההשקעות בהון החוזר הצפויות בעסקה במהלך 5 שנות ההפעלה הראשונות מוערכות ב-30 מיליון שקל.

במהלך השנה ייפתחו עוד כ-10 חנויות בקניון גבעתיים, קניון מול הים באילת, קניון G כפר-סבא וחנות דיוטי פרי בטרמינל 1 נתב"ג; ומתקיימים מגעים גם במוקדים נוספים, בהם קניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

הסכם הזיכיון עם הרשת נחתם ל-10 שנים. בהתאם להסכם, החברה-הבת של פוקס, ריטיילורס, תפעיל רשת בישראל תחת המותג Foot Locker למכירת פריטי הנעלה ולבוש ספורט של מותגי הספורט והלייף-סטייל הבינלאומיים, בהם נייק, אדידס, פומה, ניו באלאנס ואסיקס. כמו בעולם, גם בארץ יימכרו עיצובים בלעדיים לרשת.

Foot Locker מפעילה כ-3,400 חנויות ב-23 מדינות בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וניו-זילנד, ובמזרח התיכון היא פועלת באמצעות זכיינים. שטח החנות הממוצע בשוק האמריקאי הוא כ-400 מ"ר, בחנויות הבינלאומיות השטח הממוצע הוא כ-300 מ"ר, ובישראל השטח הממוצע דומה לאירופה.

Foot Locker נחשבת לרשת בעלת המגוון הגדול ביותר של אופנת ספורט ונעלי ספורט. היא מתמחה בנעלי ספורט אופנתיות, והמבחר שהיא מציעה בתחום נעלי הספורט המקצועיות דוגמת נעלי ריצה הוא מצומצם.

נייקי היא מבעלי מניות המיעוט ברשת, ו-Foot Locker מוכרת מוצרי נייקי בכמות העולה על המכירות של נייקי עצמה.

קבוצת פוקס מפעילה בישראל גם את רשת החנויות של נייקי, המונה כיום 19 חנויות בישראל.

אין הרבה שחקנים

את שוק מוצרי הספורט ניתן לפצל לשני ענפים מרכזיים: מקצועי ואופנה. בענף ההנעלה והלבשת הספורט המקצועית, השחקנים המרכזיים בגזרת המולטי-ברנד הם ספורט ורטהיימר, מגה ספורט ואליטל, ובעתיד הקרוב גם דקטלון ואינטרספורט. לצדם פועלות רשתות המונו-ברנד, כמו נייקי, אדידס ופומה.

בענף הנעלת והלבשת אופנת הספורט קיימות כיום בגזרת המולטי-ברנד רק חנויות או רשתות קטנות. לתוך המקום הזה מבקשת Foot Locker להיכנס, ובכך למשוך לקוחות שמעוניינים באופנה יותר מאשר בספורט.

דובי שניידמן, מנכ"ל ריטיילורס, אומר כי "כיום בישראל אין מענה בדמות רשת מתמחה בענף אופנת הספורט. תחום הספורט וסגנון החיים האתלטי בישראל הם שוק צומח. אני בטוח שעם הביקוש הגדל בקרב הישראלים לאופנת ספורט ולסניקרס ותרבות הנעלת הסניקרס, Foot Locker תשתלב היטב בשוק".

"Foot Locker תציג קונספט חדשני ומרענן בתחום אופנת הספורט", אומר הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס, "ואין לי ספק שנהווה שחקן משמעותי בשוק הספורט הקמעונאי".

Foot Locker הוקמה ב-1897, ומרכזה בניו-יורק. היא נסחרת בוול סטריט. שווי השוק שלה עומד על כ-9.6 מיליארד דולר, ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-7.7 מיליארד דולר. בפברואר האחרון דיווחה החברה כי ההכנסות שלה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-2.11 מיליארד דולר לעומת 2.01 מיליארד דולר בשנה שעברה.

Foot Locker

פעילות: קמעונאית אופנת ספורט

הקמה: 1987

מטה: ניו-יורק

חנויות: 4,300

סניפים בישראל: 2 (עוד 10 ייפתחו במהלך 2017)

שווי שוק: 9.6 מיליארד דולר

מכירות ב-2016: 7.76 מיליארד דולר

רווח נקי ב-2016: 664 מיליון דולר