ליברמן תובע דיבה מפעיל הליכוד "קפטן ג'ורג'": "הפוטש עם לפיד - שקר"

בתביעה מציג ליברמן את הציוצים של גיורא עזרא, בעל הכינוי "קפטן ג'ורג'" בטוויטר, בין היתר בנוגע לפגישה בה לכאורה לפיד וליברמן "הגו את התוכנית בה ליברמן אינו מצטרף לממשלת נתניהו" • ליברמן: "להד"ם, כל מילה ומילה בציוץ הנ"ל היא שקר מוחלט"

אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיש הבוקר (ג') תביעת לשון הרע נגד גיורא עזרא, בעל הכינוי "קפטן ג'ורג'" בטוויטר, שצייץ בימים האחרונים מידע לכאורה בנוגע לפגישת ח"כ ליברמן וח"כ יאיר לפיד בוינה, מיד לאחר הבחירות, בה השניים תכננו "פוטש פוליטי".

בתביעה מציג ליברמן את הציוצים של עזרא, בין היתר במוג לפגישה בה לכאורה לפיד וליברמן "הגו את התוכנית בה ליברמן אינו מצטרף לממשלת נתניהו... גורמים לתיקו 60/60 ובכך מקווים לפוטש בליכוד להדחת נתניהו".

ליברמן מציין בכתב התביעה: "להד"ם, כל מילה ומילה בציוץ הנ"ל היא שקר מוחלט, אשר מעולם לא אירע במציאות".

עוד בכתב התביעה מציג ליברמן סדרה של ציוצים מאת "קפטיין ג'ורג'", שם הוא חוזר על האמירות ש"לפיד וליברמן נפגשו בוינה וכך הכשילו ממשלה בישראל".

ליברמן מציג בכתב התביעה את תשובותיו של עזרא לציוצים הבאים:

 

בהמשך אותו יום, כך מציין ליברמן בכתב התביעה, צייץ כתב גלי צה"ל מיכאל האוזר-טוב דברים בשם "בכיר מאוד במפלגה", על כך שההאשמה נגד ליברמן ולפיד היא בשלב הזה גם חלק מטענות הליכוד. הדיווח הנ"ל של כתב גלי צה"ל,נכלל גם בידיעת המשך שפורסמה באתר מאקו.

 

הצייצן "קפטן ג'ורג'" היה אורח של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור מספר שבועות לפני מערכת הבחירות מועד א', במסגרת טענה של הליכוד שהתומכים בנתניהו אינם "בוטים או חשבונות מזויפים" אלא אנשים בשר ודם התומכים בו ובליכוד. זאת הייתה תשובתם לתחקיר הבוטים הגדול שהתפרסם יום קודם לכן ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו יורק טיימס" ובו הוצגו מספר חשבונות טוויטר שנחזו להיות מזויפים. 

עזרא הגיע לבלפור, ישב לצידו של נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים והסביר כי מדובר בדעות ועמדות שלו ורק שלו, ולא בהנחיה או שיתוף-פעולה עם קמפיין הליכוד.