נעילה חיובית בוול סטריט לאחר הודעת הריבית של הפד; מלאי הנפט בארה"ב נפל מעבר לצפוי

בורסות ניו יורק תפסו כיוון חיובי לאחר ההודעה כי הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי • כך, הדאו ג'ונס עלה 0.15ֵ%, הנסדא"ק עלה 0.42% וה-S&P 500 עלה 0.3% • אפל שוקלת להוציא 30% מהייצור מסין • אדובי עקפה את תחזית הרווח וההכנסות • מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-3.1 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-14 ביוני

ג'רום פאואל, יו"ר הפד החדש / צילום: רויטרס
ג'רום פאואל, יו"ר הפד החדש / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

בורסות ניו יורק ננעלו בעליות שערים. כך, הדאו ג'ונס  עלה 0.15ֵ%, הנסדא"ק  עלה 0.42% וה-S&P 500  עלה 0.3%. 

כפי שפורסם, ועדת השוק הפתוח הצביעה להשאיר את הריבית ללא שינוי. החלטת הפד, ככל הנראה תשמר את המתח בין נשיא ארה"ב ליו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול. בחודשים האחרונים טראמפ הביע את אי שביעות רצונו מפאוול על כך שאינו מוריד את שער הריבית.

למרות הזהירות בניסוח שנמסר לתקשורת, וחרף ההצהרות כי ככל הנראה הפד לא יוריד עוד השנה את הריבית, שעומדת כעת על 2.25%-2.5%, המשקיעים עדיין מהמרים על ירידה בריבית כבר ביולי, כך לפי CNBC. 

21:20

בורסות ניו יורק תפסו נסחרים כעת ביציבות לאחר ההודעה כי הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי.

הבנק הפדרלי הותיר הערב (ד') את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 2.25%-2.5%, וזאת בתום ישיבה מתוחה בת יומיים של חברי ועדת השוק הפתוח. החלטת הריבית הינה בהתאם לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. למרות ההודעה כי לא יהיו שינויים בריבית ב-2019, נמסר כי הפד צופה הורדת ריבית אחת ב-2020.

בתגובה, האירו מגיב בתנודה חדה מעלה מול הדולר ומטפס ב-0.5%.

18:45

הבורסות באירופה ננעלו במגמה מעורבת, וזאת על רקע הדריכות בשווקים לקראת הודעת הריבית של הפד. מדד הפוטסי ירד ב-0.5%, הדאקס איבד ב-0.2% ומנגד הקאק עלה 0.16%. מניית מארקס אנד ספסנר  ירדה ב-4.5%. מניית דויטשה בנק  עלתה ב-2.5%. 

18:00

המדדים המובילים בשוקי העולם נסחרים ביציבות, בהמתנה להודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל). התחזיות בשוק הן כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי, עם זאת, שוק האג"ח מתמחר הורדת ריבית ביולי בסבירות של 80%.

לראשונה מזה 3 שבועות, מלאי הנפט האמריקאי ירד בשבוע שהסתיים ב-14 ביוני, ב-3.1 מיליון חביות - ירידה חדה מהצפוי. התחזיות של כלכלני S&P Global צפו ירידה של 2 מיליון חביות בממוצע בשבוע החולף.

מפיקות הנפט הגדולות, החברות בארגון אופ"ק, וגם רוסיה, צפויות להתכנס ב-1 ביולי כדי לדון על צמצום קצב ההפקה של הנוזל השחור. הפגישה נדחתה לאחר שהמועד המקורי היה ב-28 ביוני. האנליסטים בשוק מעריכים כי הדחייה נובעת מהרצון להיפגש לאחר פסגת G20 מאוחר יותר בשבוע הבא. 

מחיר הנפט נסחר כעת ללא שינוי, לאחר שזינק מוקדם יותר, ומחירו נע סביב 53.8 דולרים לחבית.

 

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו ביציבות ובנטייה לעליות קלות, בציפייה להודעת הריבית של הפד מאוחר יותר הערב (21:00, שעון ישראל).

15:00

המדדים המובילים באירופה נסחרים ביציבות, בדומה למגמה בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט, וזאת לקראת הודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל). 

מדד S&P 500 בארה"ב רחוק בכ-1% משיא כל הזמנים, לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול.

מחיר חבית נפט מזנק ביותר מ-4% מעל לרמה של 54 דולרים לחבית.

אדובי דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.83 דולרים ברבעון, 5 סנט מעל לתחזיות של האנליסטים בשוק. הכנסותיה של אדובי עלו גם הן על התחזיות המוקדמות. עם זאת, החברה סיפקה צפי חלש לרבעון הבא.

חברת U.S Steel דיווחה כי נתוני הרבעון השני של השנה יהיו נמוכים מהצפי של האנליסטים של וול סטריט, וזאת על רקע ביקושים חלשים ומחיר מכירה נמוך. 

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי CBS מכינה הצעת לחברת ויאקום.

ענקית הטכנולוגיה אפל שוקלת להוציא 30% מהייצור בסין מחוץ לשטחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, כך דיווח "לוס אנג'לס טיימס".

12:40

ליאור וידר, מנהל השקעות בכיר בבית ההשקעות אפסילון: "וול סטריט סגרה אמש בעליות שערים חדות והתקרבה עד כדי אחוז בלבד משיא כל הזמנים במדד ה-S&P 500, אותו הוא צפוי לעבור להערכתנו בתקופה הקרובה, מכיוון שנראה שהמשקיעים ממשיכים להיות אופטימיים בכל הנוגע לשווקי המניות, ובכך מצטרפים ברכישת המניות לחברות שקונות את המניות של עצמן בצורה מאסיבית בחודשים האחרונים. המגמה החיובית התחזקה בעקבות ציוצים אופטימיים בטוויטר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ שכתב כי הייתה לו שיחת טלפון "טובה מאוד" עם נשיא סין, ושבעקבותיה תערך פגישה ארוכה בין המנהיגים במהלך וועידת ה-G20 ביפן בשבוע הבא, כשצוותי המו"מ אף יתחילו בשיחות מקדימות עוד קודם לכן.

"הערב תתפרסם החלטת הריבית בארה"ב, ולאחר הלחץ המאסיבי של הנשיא על יו"ר הפד בעיקר בתקופה האחרונה, בקרב המשקיעים בשוק ישנן הערכות כי הריבית תרד כבר היום, אולם הסיכוי לכך להערכתנו נמוך, וזו תהיה הפתעה אם אכן יתרחש מהלך כזה. מוקדם יותר אמש השווקים באירופה זינקו גם כן בהובלת מדד הדאקס הגרמני שעלה בכ-2%, לאחר שנגיד הבנק המרכזי, מריו דראגי אמר בכנס השנתי של הבנק שאם הצמיחה בגוש תמשיך להיות נמוכה, הכלכלה תמשיך להראות חולשה וחוסר הוודאות הפוליטי יימשך, הוא ישקול סבב נוסף של תמריצים ואף רמז על אפשרות להורדת ריבית נוספת בעתיד, ובכך גרם ליורו להחלש מול הדולר, וכעת במסחר המטבע עומד על מתחת ל- 1.12 דולר ליורו", אמר וידר.

"כרגע נראה כי שוקי המניות בארה"ב יבחנו את רמות השיא בימים הקרובים, ולהערכתנו כאמור אף יעברו אותם וימשיכו לעלות. כמעט כרגיל בחודשים האחרונים, כל העיניים ימשיכו להיות מופנות לסאגת הסכם הסחר בין ארה"ב לסין. במידה ואכן שיחות הסחר יחזרו לתלם, הראלי בשווקים צפוי להמשך, לאחר שעד אתמול הפתרון היה נראה רחוק במיוחד", סיכם וידר.

11:15

המסחר באירופה נמצא במגמת ירידה קלה - פוטסי, קאק ודאקס כולם בירידות של 0.1%-0.3%, כאשר רבים עדיין מצפים להחלטת הריבית של הפד. לופטהנזה ממשיכה בירידות  של הימים הקרובים ויורדת ב-2%, וגם Easyjet Plc  יורדת בכ-3%. 

מדד ההנג סנג באסיה ננעל בעלייה חדה - 2.4%.

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר ביציבות. פוטסי, קאק ודאקס נסחרים בשעה זו ללא שינוי. סטוקס 600 יורד ב-0.1%.

המסחר באסיה ננעל היום בעליות חדות. ניקיי זינק ב-1.72%, קוספי הוסיף 1.24%, ASX-200 טיפס ב-1.2% ושנחאי עלה בכ-1%. מדד הנג סנג מזנק בשעה זו בכ-2.3%.

מניית סמסונג אלקטרוניקס  עלתה ב-2.3%, SK Hynix  זינקה ב-6% וSoftbank Group  עלתה ב-4%. מניית Japan Display זינקה במעל ל-10% בעקבות דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" כי אפל שוקלת לעזור ליצרניות שלה שמתמודדות עם קשיים כלכליים. 

06:00

עליות שערים חדות בבורסות אסיה; בורסות טוקיו , שנחאי  והונג קונג  מזנקות 1.7%, 1.2% ו-2.3% בהתאמה, הקוספי מזנק גם הוא ב-1%, מובל על ידי מניות סמסונג  שקופצת 2% ו- SK Hynix שמזנקת 4.5%. 

ה- S&P/ASX 200 האוסטרלי מזנק 1%, כשכל המדדים צבועים בירוק.

העליות באסיה מובלות על ידי נעילה חיובית אמש בוול סטריט, כשהמדדים העיקריים ננעלו בעליות חדות של עד 1.44% בהובלת הדאו ג'ונס, הנאסד"ק הוסיף 1.39% לערכו, S&P 500 עלה כמעט 1%.

את העליות הובילו מניות הטק והשבבים, ביניהן זילינקס שטסה כמעט 7%, מיקרון שעלתה 5.7%, ווסטרן דיגיטל שהוסיפה 5.1% לערכה ואנבידיה שעלתה 5.4%.

מניית בואינג קפצה 5.4%, נייקי הוסיפה 2.7% לערכה וכך גם מניית אינטל.

השווקים מגיבים בעליות חדות להתפתחויות חיוביות בגזרת מלחמת הסחר שבין ארה"ב-סין: קפיצה זו בשווקים מגיעה בעקבות ציוץ בטוויטר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בו כתב כי "הייתה לי שיחת טלפון טובה מאוד" עם נשיא סין שי ג'ינפינג. הוא הוסיף: "נערוך פגישה מורחבת בשבוע הבא בג'י-20 ביפן. הפסגה תתחיל ב-28 ביוני.

אמש התכנסו חברי ועדת השוק הפתוח של הפד, לקראת הודעת הריבית שתפורסם הערב.

נגיד הבנק המרכזי באירופה מריו דראגי אמר אתמול כי הבנק המרכזי עשוי לספק תמריצים נוספים לשוק אם הכלכלה לא תציג שיפור.

האירו בתגובה רשם תנודה חדה מטה, מה שגרר ביקורת יוצאת דופן, ומהירה מהצפוי, מצד הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, שצייץ בטוויטר כי הדברים של דראגי שהביאו לירידה במטבע, מהווים צעד לא הוגן שצפוי להקל על אירופה בתחרות עם ארה"ב. "הם מתחמקים עם זה לאורך שנים, יחד עם סין ואחרים", הוסיף טראפ.


עליבאבא זינקה אמש בכ-3.5% במסחר בוול סטריט, וזאת בהמשך לדיווח על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בהונג קונג, מהלך שעשוי להוביל למכירת המניות הגדולה ביותר בעיר מאז 2010. עם הזינוק הזה, שוויה של החברה מגיע כעת ל-435 מיליארד דולר.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, רמזה אתמול על גניזת חוק ההסגרה השנוי במחלוקת. את חוק היא קידמה ואחר כך השעתה לאחר גל המחאות שהתרחשו בהונג קונג, מחאות שהיו בין האלימות ביותר שראתה הונג קונג מאז שהמושבה הבריטית לשעבר חזרה לריבונות סין ב-1997.

מייסד ומנכ"ל וואווי , רן ז'נגפיי, חזה אתמול כי הכנסותיה של החברה בשנתיים הקרובות ייפגעו משמעותית בעקבות צעדי ארה"ב נגד החברה, בהיקף של כ-30 מיליארד דולר. לפי התחזית, ההכנסות יעמדו על 100 מיליארד דולר השנה ובשנה הבאה, לעומת תחזית הכנסות מוקדמת יותר של בין 125 ל-130 מיליארד דולר ל-2019. בשנה שעברה הסתכמו הכנסות וואווי ב-104 מיליארד דולר. וואווי היא חברה פרטית, שמפרסמת רק נתונים פיננסיים מסוימים, ורן לא פירט כיצד חישב את ההפסד.

בחודש שעבר הכניסה מחלקת המסחר האמריקאית את וואווי ל"רשימה שחורה" של חברות, כאשר משמעות הצעד היא איסור על חברות אמריקאיות למכור לוואווי רכיבים וטכנולוגיה ללא אישור מיוחד מהממשל, מאחר שבארה"ב חושדים כי וואווי מרגלת אחרי חברות ופרטים עבור ממשלת סין. ככל הנראה, הצעד ימנע ממנה, בין היתר, להשיג את השבבים החדשניים ביותר עבור מוצריה, ולהשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד ובשירותים פופולריים של גוגל בדגמי טלפונים עתידיים - מה שיפגע בה בשווקים בינלאומיים.