סתיו שפיר גייסה כ-180 אלף שקל בגיוס המונים לקראת פריימריז בעבודה

(עדכון) • בין התורמים הגדולים: אורני פטרושקה עם 5,000 שקל, מנכ"ל וייז לשעבר נעם ברדין עם 11 אלף שקל, אביטל חוליו, רעייתו של מייסד NSO שלו חוליו, עם 11 אלף שקל ושמואל אשכנזי עם 7,000 שקל

סתיו שפיר, פריימריז / צילום: שלומי יוסף
סתיו שפיר, פריימריז / צילום: שלומי יוסף

ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (א') את הליך הפריימריז בהצבעת כ-60 אלף חברי המפלגה. 

המתמודדים על ראשות המפלגה הם חברי הכנסת עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי. על פי המתווה שאושר, תיערך ההצבעה על ראשות המפלגה ב-2 ביולי בעוד רשימת המפלגה, כפי שנבחרה בפריימריז שקוימו בראשית 2019, תישאר בדיוק אותו הדבר.

עם עזיבת יו"ר המפלגה ח"כ אבי גבאי וח"כ טל רוסו, אשר שוריין במקום ה-2, עשויה לקפוץ כל הרשימה קדימה בשני מקומות, כאשר אחד מן השלושה לעיל יהיה במקום הראשון, ושאר הרשימה תישאר זהה. תקנון המפלגה הנוכחי מאפשר ליו"ר המפלגה לשריין/לצרף מועמד למקום ה-2 ברשימה ושני מועמדים לעשירייה השנייה, אך לא ברור בשלב הזה אם סעיף תקנון זה יישאר במקומו.

כל המועמדים לראשות המפלגה מדברים על חיבורים חדשים לקראת הכנסת ה-22, בין אם באמצעות שילוב עם רשימת מרצ ו/או שילוב עם כחול-לבן, וגם עומדות על הפרק אפשרויות כגון החזרתה של השרה לשעבר ציפ לבני, שילוב ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, וצירוף של ח"כ לשעבר אורלי לוי-אבקסיס.

ח"כ שפיר פתחה כבר בראשית חודש יוני בקמפיין גיוס המונים ברשתות, והצליחה להשיג תוך זמן קצר סכום של 180 אלף שקל מכ-1,200 תורמים, כלומר ממוצע של כ-150 שקל לתורם.

מבין תורמיה אפשר למצוא גם שמות עסקיים מוכרים, מקהילית ההייטק הישראלית. מייסד כרומטיס אורני פטרושקה תרם 5,000 שקל, מנכ"ל וייז לשעבר נעם ברדין תרם 11 אלף שקל, אביטל חוליו, רעייתו של מייסד NSO שלו חוליו, תרמה לשפיר 11 אלף שקל, ושמואל אשכנזי עם 7,000 שקל.

רישומי גיוס התרומות של ח"כ עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי באתר מבקר המדינה טרם התעדכנו.

פרץ ערך קמפיין בחירות לראשות מפלגת העבודה לפני שנתיים בדיוק, ונסמך על ערבויות שהעניק בעצמו או מבני משפחתו לקמפיין כמו גם על תורמים. יצויין שמבקר המדינה בדק את הוצאות הקמפיינים על ראשות המפלגה בשנת 2017 ונתן לפרץ ציון גבוה בניהול הכספים, כשפרץ היה ח"כ היחיד שלא חרג מן המסגרות המותרות. ח"כ גבאי, שניצח אז במערכה על ראשות המפלגה, חרג במאות אלפי שקל מן המותר ונקנס על כך (בסכום הנמוך בהרבה מן החריגה).

שפיר, שפעילות הפייסבוק שלה בשנים האחרונות בולטת מאוד, פונה בשבועות האחרונים גם לפעילות אינטנסיבית באינסגרם. מספר חברי כנסת ישראלים נמצאים שם, אך בזכות גילה הצעיר של שפיר (34) היא מגלה לאחרונה שיותר גולשים צעירים נרשמים להתנדבות או להתפקדות גם מתוך האפליקציה הנחשבת לפורום של הנוער והמצביעים הצעירים בישראל.

בתוך כך, גייסו השלושה גם יועצי קמפיין מעניינים. פרץ צירף אליו את הדובר לשעבר של ח"כ דוד ביטן, יוסי טאטיקה. שמולי התחיל לעבוד עם שלום שלמה ומאיר סוויסה. שלמה הוא לשעבר ראש המטה של השר נפתלי בנט ומי שהיה יועץ גם בליכוד. סוויסה הוא מקורב ויועץ של השרה מירי רגב. בדו"ח מבקר המדינה, שעסק בטקס הדלקת המשואות, צוין כי סוויסה זכה בחוזה תוכן והפקה לטקס הדלקת המשואות ועל כך נמתחה ביקורת בדו"ח. עם ח"כ שמולי עובדת גם הדר אלוני, לשעבר יועצת תקשורת בכירה של ח"כ יאיר לפיד. 

שפיר החלה לעבוד עם זהר סוסנקו ורז ציפריס בתחום טירגוט מסרים בפייסבוק. סוסנקו ציפריס הוא משרד פרסום קריאייטיב אשר הוביל ב-3 השנים האחרונות שורה של קמפיינים פוליטיים וציבוריים מוכרים, כולל מפלגת העבודה, מפלגת גשר, רון חולדאי לראשות עירית תל אביב ועוד.