עיריית נתניה אישרה פרויקט רחב היקף באיזור התעשייה שכולל משרדים, מסחר, יח"ד לשכירות, דיור מוגן ומלונאות

את התוכנית יזמה חברת קנדה ישראל, שרכשה בנובמבר האחרון את הקרקע תמורת 134 מיליון שקל • בשטח פועל מפעל המתכות אורדן ולפי בקשת החברה שונה ייעוד הקרקע לעירוב שימושים נרחב • התוכנית אושרה כעת להפקדה ותובא לעיון הוועדה המחוזית

ברק רוזן, אסף טוכמאייר בועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר
ברק רוזן, אסף טוכמאייר בועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר

שמונה חודשים בלבד לאחר שרכשה קרקע ביעוד תעשייה בנתניה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, תוכנית משביחה, המגדילה משמעותית את זכויות הבנייה בשטח ומשנה את יעודה. בנובמבר 2018, דיווחה חברת קנדה ישראל שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר, כי רכשה מחברת דורסל שטח של 72 דונם ברחוב הפלדה 11, שנמצא בכניסה המזרחית לאזור התעשייה הצפוני בעיר, תמורת 134 מיליון שקל. על הקרקע פועל מפעל מתכות של חברת אורדן בהסכם שכירות עם חברת דורסל, הסכם שיימשך עד לשנת 2020 כאשר דמי השכירות שמשלמת אורדן עומדים על 6 מיליון שקל לשנה.

הקרקע שנרכשה שימשה לתעשייה ומסחר, וזכויות הבנייה המאושרת בעת הסכם הרכישה עמדו על 81 אלף מ"ר. זאת כשמפעל אורדן הבנוי כולל 21 אלף מ"ר בלבד מתוך הזכויות המאושרות. כבר בעת הדיווח על העסקה הודיעה קנדה ישראל כי בכוונתה לפעול להגדלה משמעותית של זכויות הבנייה בקרקע בוועדות התכנון השונות. מדובר באזור תעשייה ישן של העיר הכולל מבנים משנות ה-50 וה-60 הכוללים בעיקר בתי מלאכה קטנים ומוסכים. בשנים האחרונות עיריית נתניה אמנם השקיעה בתשתיות והרחבת כבישים באזור זה, אך כיוון שעיקר ההשקעות הופנו לאזור התעשייה הדרומי (פולג-איקאה), אזור התעשייה הצפוני נותר ברמת פיתוח נמוכה יותר.

היום (ג') דיווחה החברה כי הוועדה המקומית אישרה את התוכנית המשביחה שקידמה החברה. במסגרת התוכנית המאושרת זכויות הבנייה גדלו ל-280 אלף מ"ר בשימושים שונים ובהם תעסוקה, מסחר בשטח 15 אלף מ"ר, 300 יחידות דיור להשכרה בשטח של עד 15 אלף מ"ר, וכן דיור מוגן בהיקף 20 אלף מ"ר ו-200 חדרי מלון. על פי התוכנית שאושרה, את כל השטחים שאינם תעסוקה תוכל החברה להמיר לייעוד של תעסוקה. לאור אישור התוכנית והפקדתה, תובא כעת התוכנית לבחינתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז.

את הקרקע רכשה קנדה ישראל מחברת דורסל, מקבוצת סנאל הבורסאית. זו רשמה רווח של 48 מיליון שקל כחלק מהעסקה.