נעילה חיובית בת"א: טבע קפצה ב-3.3%, מזרחי-טפחות ב-2%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.36%, ת"א 90 טיפס ב-0.5% ומדד הבנקים עלה ב-0.9% • מניית לאומי טיפסה ב-1.1%, פריגו ב-2%, ומנגד נייס איבדה 1.2%

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, וזאת על רקע הסנטימנט החיובי שנרשם מעבר לים, בציפייה לפסגת G20 בסוף השבוע הקרוב. מדד ת"א 35 עלה ב-0.36%, ת"א 90 טיפס ב-0.5% ומדד הבנקים עלה ב-0.9%.

מניית מזרחי טפחות  בלטה בעלייה של 2.2%, לאומי  טיפסה ב-1.14%, טבע  קפצה ב-3.3%, פריגו  ב-2%, ומנגד נייס  איבדה 1.2%.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-2.22 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל במגמה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

הכיוון חיובי במסחר נרשם על רקע ציפיית המשקיעים לפגישתם של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ומנהיג סין, שי ג'ינפינג, בוועידת G20 בסוף השבוע.

המשקיעים מקווים כי פגישת שני המנהיגים תסייע לקדם פתרון למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין כבר זמן ממושך, ואשר העיבה על הפעילות בשווקים בשל החששות מהשפעותיה האפשריות על המשך צמיחת הכלכלה הגלובלית.

רינת אשכנזי, מנהלת מחקר המדדים בקסם מבית אקסלנס ציינה כי "המקורבים לטראמפ לוחצים עליו להפגין גמישות ולא להתעקש על דדליין מוגדר כדי להכריז על סבב נוסף של מכסים. בבתי ההשקעות חוששים כי הפחתות ריבית הפד לא יצליחו לקזז את השפעת מלחמת הסחר, במידה ותסלים. לפי החישובים של Bloomberg Economics, הסכם הסחר בין ארה"ב לסין יחסוך לכלכלה העולמית 1.2 טריליון דולר. זהו אומדן להפסד תוצר אפשרי בעקבות הטלת מכסים חדשים על יתר הסחורות מסין, שכנראה תגרור גם ירידות בשווקים".

עוד ציינה אשכנזי כי "חלק מהמדינות באסיה דווקא מרוויחות ממלחמה מול סין. ארה"ב הגדילה את היבוא שלה מדרום קוריאה, טייוואן ווייטנאם כחלופות לאותם מוצרים סינים שחויבו במכס. בנוסף אנו נחזה בבריונות בשווקים, האנליסטים בוול סטריט מכנים את התנהגות שוק האג"ח כ'ביריונות' נגד הפד. לטענתם, הפד נמצא במלכוד כשהשווקים מחייבים אותו להפחית את שיעור הריבית, אף על פי שהכלכלה עדיין יציבה יחסית".

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס הוסיף בנושא וציין כי "מי שהמציא את הביטוי 'מלחמה' לסכסוך הסחר בין ארה"ב לסין עשה כנראה נזק להרבה מאד חוסכים, כשגרם להם לברוח משוק המניות, או לדמיין אינפלציה שקשורה במכסים שתגרור העלאות ריבית אגרסיביות. אז בואו ניכנס לפרופורציות".

לדברי כהנוביץ, "הכלכלה האמריקאית מייצרת בשנה תוצר בשווי של יותר מ- 21 טריליון דולר, רוב רובו פנימי, ושאינו תלוי בסחר חוץ, כמו דיור, בריאות, חינוך, נפט, מכוניות. נתח הסחר של ארה"ב עם העולם קטן ורובו בין כה וכה מרוכז במדינות צפון אמריקה (מקסיקו וקנדה) ומדינות האיחוד האירופאי. עד כה במסגרת מה שמכונה "מלחמת סחר" האמריקאים הטילו מכסים על סחורה סינית בשווי 250 מיליארד דולר, שזה 1.2% בלבד מהכלכלה שלה. במלחמה אמיתית הסחר היה נעצר והמשאבים הפנימיים היו גם הם מופנים למאמץ המלחמתי".

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניות מזרחי טפחות  וטבע  עולות בכ-2%-3%.

בין היורדות במדד המוביל, מניית אנרג'יאן  נחלשת בכ-3% וזו של איי.אפ.אפ  בכ-2%.

עוד במסחר, מניית מגה אור  ממשיכה להתחזק, ומשלימה קפיצה של כ-20% תוך 8 ימי מסחר.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה שלילית.

11:40

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, ברקע לפקיעה החודשית של האופציות על המדדים. ת"א 35 עולה ב-0.6%, ת"א 90 קופץ בשיעור דומה ומדד הבנקים מזנק ב-1.2%.

09:45 

הבורסה בתל-אביב ממשיכה במגמה החיובית מאתמול - מדד ת"א 35 עולה ב-0.5%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.9%. מדד הבנקים עולה ב-0.8%, עם עליות של 1% לבנק הבינלאומי , ושל 1.5% למזרחי טפחות . מניית טבע  עולה ב-1.8%. 

הפקיעה החודשית על האופציות על מדד ת"א 35 בוצעה ברמה של 1,580.65 נקודות.

06:45

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום (ה') על רקע הנעילה המעורבת אמש בבורסות וול סטריט, כאשר מדד S&P 500 ירד כ-0.1%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.15% לערכו, והנאסד"ק עלה 0.35%.

בבורסות אסיה מתנהל המסחר במגמה חיובית מובהקת, כאשר המשקיעים ממתינים בציפייה לפגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת ה-G-20.

בורסת טוקיו עולה ב-0.8%, שנחאי מתרוממת בשיעור דומה, ובורסת הונג קונג עולה ב-1%.

המדדים המובילים בתל-אביב ננעלו אתמול בטריטוריה הירוקה: ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 טיפס ב-0.4%, ומדד הבנקים עלה ב-0.8%.

מניית לאומי קפצה ב-2.25% במחזור השני בשוק. טבע זינקה ביותר מ-4%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

נשיאי ארה"ב וסין ייפגשו בסוף השבוע באוסקה, יפן, במסגרת פסגת מנהיגי ה-G20, בניסיון לגבש הסכם סחר בין שתי המדינות, בפגישתם הראשונה פנים אל פנים מאז דצמבר. לקראת הפגישה בפסגת ה-G20, שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין צוטט אתמול ברשת CNBC כאומר שארה"ב וסין קרובות ב-90% לחתימת הסכם סחר. 

כשלוש שעות לאחר הדיווח, ב-CNBC הוציאו עדכון עם תיקון קטן אך מהותי מאד: מנוצ'ין דיבר בראיון בלשון עבר והתייחס לאותה התבטאות מאפריל, ולפיה הצדדים היו במרחק נגיעה מחתימה על הסכם סחר. כלומר, אין שום חדש מאז ועד כה, לא באופן רשמי ולא מאחורי הקלעים.

דירקטוריון בזן ויוחנן לוקר הגיעו להסכמה משותפת אתמול והודיעו לבורסה כי לוקר לא ייקח על עצמו את תפקיד יו"ר דירקטוריון חברת בזן. דירקטוריון בזן פנה בבקשה אל עובדיה עלי שיחזור מהודעת הפרישה שלו, ועלי הסכים ויכהן כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון בזן ללא מגבלת זמן כלשהי.

דיסקונט השקעות (דסק"ש) הודיעה אתמול על אישור תוכנית רכישה עצמית של מניות ואג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל. לפי הודעת החברה, המועד המתוכן לתחילת ביצוע תוכנית הרכישות הוא מהיום, כאשר העיתוי יתבצע בהתאם להזדמנויות בשוק, במועדים, במחירים ובהיקפים כפי שייקבע על-ידי ההנהלה.