"תעשה טובה ותישאר בטוויטר": נתניהו משיב לקמפיין של ברק

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום וידאו תגובה ראשון לקמפיין של אהוד ברק • "תראו מי החליט לעשות עוד סיבוב על הציבור", אומר רה"מ בוידאו, "אהוד תעשה טובה לישראל ותישאר בטוויטר" • גם הח"כים יאיר לפיד ועופר שלח מיהרו להגיב לדברי ברק

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (ג') וידאו תגובה ראשון לקמפיין של אהוד ברק. דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, אמר שהוידאו נשלח בעת מסיבת העיתונאים וטורגט "למי שצפה בטעות במסיבת העיתונאים של ברק".

נתניהו ציין בערוץ הטלגרם שלו "תראו מי החליט לעשות עוד סיבוב על הציבור". בוידאו מצוין שברק הבטיח "שחר של יום חדש" ותחת זאת הביא לאוטובוסים מתפוצצים והבטיח לערפאת את כל יהודה ושומרון. כמו כן הוסיף רה"מ כי "קיבלנו טרור והוא ניצל בעור שיניו מפרשת העמותות רק בגלל שעדי מפתח בחרו לשתוק… אהוד תעשה טובה לישראל ותישאר בטוויטר".

ברק ציין במהלך מסיבת העיתונאים שערך במלון דן, שפרסום הוידאו מעיד על פחד בקמפיין של נתניהו.

גם ח"כ יאיר לפיד מיהר להגיב על תכנית אי-גיוס החרדים. הוא כתב בטוויטר. "שבע שנים אנחנו נלחמים על חוק הגיוס כדי שנוכל להגיד לילדים שלנו 'הדם שלכם לא שווה פחות'. אין לנו שום כוונה לעצור".

ח"כ עופר שלח הגיב גם הוא באריכות להצעת ברק. לדבריו, בהצעתו של ברק יש "הרבה בורות, פופוליזם ושטחיות. אי אפשר לוותר על גיוס חרדים מבלי להרוס את צבא העם. לא יהיה גיוס חובה בלי גיוס לכולם".

נושא המכינות הקדם צבאיות ואמירתו של ליברמן יותר מוקדם היום שהציונות הדתית מתפתחת לכיוון של מליציות דתיות, גם עלה במסיבת העיתונאים של ברק. ברק ציין ש"מכינות שקורים בהן דברים לא ראויים והם לא לגיטימיים - איתם יש לנו מאבק. אבל מפעל המכינות חשוב".

נתניהו קרא לליברמן להתבייש בעצמו על כך שזו דרכו לקושש קולות. "הציונות הדתית היא מלח הארץ ויש לה תרומה אדירה לצה"ל ולמדינת ישראל. על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז"ל, אוריאל ואלירז פרץ ז"ל, דרור וינברג ז"ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל. מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש" אמר נתניהו.

ליברמן הגיב לדברי נתניהו: "אני רואה שיש מי שמנסה לעוות את הדברים שאמרתי הבוקר. המכינות הקדם צבאיות הדתיות, שהייתי שותף להקמת כמה מהן ולהסדרת כולן בשנת 1997, יחד עם זבולון המר ז"ל, הן מפעל אדיר וחשוב. אני פוגש את תלמידי ובוגרי המכינות בשטח כל הזמן: מדובר במלח הארץ. אבל כדי לשמור על המפעל האדיר הזה חייבים לנתק אותם מהסמוטריצ׳ים למיניהם. חייבים להרחיק מהם את הרבנים שמטיפים לערכים הנוגדים את מורשת צה"ל".