60 דירות חדשות בפרויקט תמ"א 38 בקריית אונו

שני בנייני רכבת סמוכים שבהם יחד 84 דירות, יעברו יחד חיזוק ותוספת קומות

סיפור בעלי הדירות:

זהו אחד הפרויקטים הגדולים בארץ של תמ"א 38 מסוג חיזוק - 60 דירות בשני בניינים. אחד הדיירים מספר: "לקח שנים להתארגן ולצאת לדרך ולקבל היתר. גם השכנים התנגדו כי כולם מסביב בבתים פרטיים וחששו שהפרויקט יחסום להם את הנוף". בחברה מספרים כי עיכוב נוסף נבע "מסירובה של העירייה לאשר חניון תת קרקעי. הם העדיפו שנשלם כופר חניה אבל בעינינו סוגיית החניון הייתה קריטית ובסוף העירייה השתכנעה". 

התמורה ליזם:

60 דירות חדשות, בגדלים שונים, החל מ-75 מ"ר ועד 110 מ"ר. לכל דירה חדשה תהיה חניה בחניון תת קרקעי. דירת 4 חדרים חדשה נמכרת ב 1.9 מיליון שקלים (94-90 מ"ר)

התמורה לדיירים:

בבניין המאורך (פנקס 29-35) הדיירים מקבלים תוספת שטח של בין 20-22 מ"ר לכל דירה הכוללים ממ"ד בשטח של 12 מטר ומרפסת בשטח של כ-12.5 מ"ר. בבניין השני הדיירים מקבלים מרפסת קטנה יותר, בשטח של 8 מ"ר בערך. בנוסף לכך, מעלית בכל כניסה, שיפוץ חזית ולובי, חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, חדר עגלות, חדר אשפה. שלוש מהדירות הישנות ייהרסו לטובת הגדלת הלובי והכנסת מעלית והדיירים יקבלו דירות חדשות בפרויקט.

לו"ז:

ב-2012 התחיל התהליך להחתמת ההסכם עם כל בעלי הדירות. היתר בנייה התקבל לאחרונה והעבודות צפויות להתחיל כבר החודש.

מיקום: פנקס 29-41, השכונה הוותיקה, קרית אונו

המצב הקיים: שני בנייני רכבת על שתי חלקות בשטח כולל של ארבעה דונם. בבניין אחד (הבניין המאורך) ארבע כניסות, 36 דירות קיימות בארבע קומות + קומת קרקע. בבניין השני (המדורג) שלוש כניסות, 48 דירות קיימות, בשלוש קומות + קומת קרקע. כל 84 הדירות בנות שלושה חדרים בשטח של בין 65-75 מטר.

היזם: החברה הישראלית להשבחת מבנים

ליווי בנקאי: כלל חברה לביטוח

האדריכל: אבישי גרינטל, גרינטל אדריכלים