רפי פרץ חוזר בו: "טיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי"

פרץ שיגר מכתב בתפוצת מנהלי בתי הספר בארץ ובו כתב: "מעולם לא הצעתי לעשות טיפולי המרה אליהם אני מתנגד נחרצות אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור"

רפי פרץ/ רובי קסטרו - וואלה חדשות
רפי פרץ/ רובי קסטרו - וואלה חדשות

שר החינוך רפי פרץ מודיע הערב (ג') כי הוא מתנגד לטיפולי ההמרה לבני נוער בעלי נטיה חד מינית, בניגוד לדברים שאמר בראיון לערוץ 12. פרץ שיגר מכתב בתפוצת מנהלי בתי הספר בארץ ובו כתב: "מעולם לא הצעתי לעשות טיפולי המרה אליהם אני מתנגד נחרצות אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור. מדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות". 

הוא התייחס לראיון, והסביר: "כשנשאלתי על הנושא עניתי שבשפותיי הרבות כאיש חינוך, פנו אלי לא פעם בנושא הנטייה המינית. תמיד בקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע. עם זאת הבהיר: "מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה, להם אני מתנגד נחרצות".

במכתב הדגיש עוד כי "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנה חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשכתי, ודאי שגם לא אמרתי שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומאליו מובן שאין בכוונתי לשנות מעמדתי זו".

המכתב אמור להביא להרגעת הרוחות בעקבות התבטאותו בראיון וגם לסייע לו לשמר את מקומו הראשון ברשימת איחוד הימין. לפי הסקרים המתפרסמים בימים האחרונים האיחוד יקבל יותר מנדטים אם שקד תהיה בראשו, אך פרץ עדיין לא מוכן לוותר עליו.