בתוך שבועיים - שיבושים בטיסות בריטיש איירוויס בעקבות שביתת טייסים

איגוד הטייסים של חברת התעופה הבריטית (BALPA), המייצג יותר מ-85% מטייסי בריטיש איירוויס, הודיע כי אין מנוס מקיום השביתה לאור מחלוקות מול הנהלת החברה • האיגוד לא חושף את המועדים המדויקים שבהם יתקיימו שיבושים בלוח הטיסות

לתשומת-לב הטסים בבריטיש איירוויס: שביתת טייסים מתוכננת לשבש את לוח הטיסות, בדיוק בעונת השיא של הקיץ. לא ברור האם השביתה תשפיע על הקווים לישראל.

איגוד הטייסים של חברת התעופה הבריטית (BALPA), המייצג יותר מ-85% מטייסי בריטיש איירוויס (שמספרם מונה 4,500 טייסים), הודיע כי אין מנוס מקיום השביתה לאור מחלוקות מול הנהלת החברה. האיגוד לא חושף את המועדים המדויקים שבהם יתקיימו שיבושים בלוח הטיסות, שיבושים שיפגעו בעשרות אלפי נוסעים שיוצאים לחופשת הקיץ שלהם בימים אלה.

לפי פרסום ב-BBC, בריטיש איירוויס הציעה לטייסים תוספת שכר בשיעור של 11.5% על פני שלוש שנים, הצעה אותה היא מגדירה כהוגנת ונדיבה, אולם איגוד הטייסים טוען כי חבריו ראויים לתנאים טובים יותר. בריטיש איירוויס מתכוונת לפנות לבית הדין לעבודה בבריטניה בדרישה למנוע את השביתה.

עוד פורסם ב-BBC כי השביתה המתוכננת לא תוכל להתקיים בהתראה קצרה, וכי לפי החוק, המועד המוקדם ביותר שבו יוכלו הטייסים לפצוח בשביתה הוא 6 באוגוסט. במקרה שאכן תתקיים השביתה, רבים צפויים לסבול ממנה, היות ש-3.75 מיליון נוסעים צפויים לטוס עם בריטיש איירוויס במהלך הקיץ. 

תגובת בריטיש איירוויס: "אנחנו מאוד מאוכזבים שאיגוד הטייסים BALPA בחר לאיים בשביתה ולשבש את התוכניות של אלפי הנוסעים שלנו במהלך חופשת הקיץ. אנחנו פתוחים להמשיך לשאת ולתת עם האיגוד בכדי להגיע להסכם במסגרת שיחות שמתנהלות עוד מחודש דצמבר. נמשיך לפעול בכל דרך כדי למצוא פתרון ולאפשר ללקוחות שלנו לצאת לחופשה המתוכננת שלהם בלי הפרעות. אנחנו מפצירים בנציגי האיגוד לשוב לשולחן המשא-ומתן".

בריטיש איירוויס היא חברת התעופה המרכזית בקבוצת IAG, המונה גם את איבריה הספרדית. בשנה שעברה דיווחה החברה על רווח של 3 מליארד אירו לפני מס, צמיחה של כמעט 10% ביחס לשנה קודמת.