ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ארצי בחברת אסם

זאת על רקע כוונת החברה לסגור יחידות ומפעלים ולהעביר פעילות לחו"ל • לטענת ההסתדרות, המשמעות היא שבתוך שבועיים ההסתדרות יכולה לנקוט צעדים ארגוניים, לרבות שביתה • אסם בתגובה: העילה האמיתית לסכסוך - העברת מפעל טבעול לקריית גת

ההסתדרות הכריזה היום (א') על סכסוך עבודה ארצי בחברת אסם, על רקע כוונת החברה לסגור יחידות ומפעלים ולהעביר פעילות לחו"ל.

לטענת ההסתדרות, המשמעות היא שבתוך שבועיים ההסתדרות יכולה לנקוט צעדים ארגוניים, לרבות שביתה. באסם יש כ-4,000 עובדים מאוגדים.

ממלא-מקום יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, שלח היום מכתב לסמנכ"ל משאבי האנוש באסם, פיני קימלמן, ולמנהלת יחסי העבודה בחברה, לילי ערב, ועדכן אותם על סכסוך העבודה. במכתב צוין כי העילות לסכסוך הן "הידרדרות כוללת במערכת יחסי העבודה כתוצאה ממגמה של סגירת יחידות או מפעלים ואף העברת פעילות לחו"ל, מבוי סתום במשא-ומתן והתנהלות בחוסר תום-לב במערכת יחסי העבודה הקיבוציים".

ממלא-מקום יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, מסר: "ההסתדרות והעובדים מצפים מהנהלת אסם להתעשת ולשבת עמנו למשא-ומתן, שבו נדון בהשלכות של כל השינויים בחברה על העובדים". 

אסם: העילה האמיתית לסכסוך - העברת מפעל טבעול לקריית גת

מאסם נמסר בתגובה: "קבוצת אסם מעניקה בית תעסוקתי יציב ל-4,700 עובדיה יותר מ-75 שנה, וכך תעשה גם בעתיד. העילה האמיתית לסכסוך היא התוכנית להעביר את מפעל טבעול לקריית גת.

"המפעל הוותיק בקיבוץ לוחמי הגטאות מייצר כיום בעיקר לשוק הישראלי, וכדאיותו כמפעל עצמאי נחלשה מאד. מסיבות אלה, וכדי להרחיק את המפעל מאזור מגורים, החליטה אסם לבנות לטבעול בית חדש, שיהיה חלק מהקמפוס התעשייתי המתקדם שהקימה בקריית גת, בצמוד למפעל צבר, מהלך שבו יושקעו עשרות מיליוני שקלים.

"כנהוג באסם ובשקיפות מלאה שיתפנו את העובדים ואת ההסתדרות בתהליך שנתיים מראש. אנו מאמינים שבתקופה זו נוכל לעבוד יחד ולמצוא מקום תעסוקה הולם לעובדי טבעול במפעלים ומתקנים של אסם בצפון. כל זאת תוך שמירה על תנאי העסקה הקיימים, מתן מענקי שימור ומעבר ויצירת תוכנית פרישה הוגנת ומכבדת לעובדים שלא תימצא עבורם משרה מתאימה.

"לצערנו, במקום לשתף פעולה במציאת תעסוקה לעובדי טבעול, מעדיפה נציגות העובדים לדרוש תוכנית פרישה לכל העובדים בסכום לא ריאלי וחסר תקדים.

"הנהלת אסם קוראת לנציגות העובדים ולהסתדרות לשוב לשולחן הדיונים ולפעול ביחד לביסוס ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של עובדי טבעול.

"אסם, בתמיכת החברה-האם נסטלה, עוסקת בביסוס תשתית תעשייתית איתנה בישראל, בהגברת הפריון ובהכנת החברה להמשך צמיחה ושגשוג. בכוונתנו להמשיך ולפתח את הפעילות בישראל, להוביל חדשנות, לטפח את כל עובדינו המצוינים ברחבי הארץ ולגייס נוספים.

"אסם תמשיך לנהל דיאלוג עם העובדים בהגינות ובכבוד, כפי שעשתה תמיד".