יו"ר הרשימה המשותפת עודה: התנגדות בני גנץ אליי היא גזענות

שאלת ההיתכנות של קיום קואליציית מפלגות המרכז-שמאל שוב עולה לכותרות, וזאת בעקבות התבטאויות של יו"ר הרשימה המשותפת ויו"ר סיעת כחול לבן בנושא

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: תמר מצפי, גלובס
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: תמר מצפי, גלובס

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הופיע היום ב"פגוש את העיתונות" ("קשת 12") ואמר כי אחת הסיבות לכך שיו"ר כחול לבן מתנגד לישיבה עם הרשימה המשותפת, היא התייחסות אליו כאל ערבי, "זו גזענות" אמר עודה. כאשר נשאל עודה על כך שהבעיה אינה גזענות נגד ערבים, אלא השותפות עם מפלגת בל"ד, השיב עודה "גם אני לא מתנגד לכחול לבן רק בגלל שיש לו שם את יעלון או את הנדל".

"הגשתי הצעה רצינית, ולא קיבלתי אף תשובה מ"כחול לבן" אמר עודה. לדבריו, הוא לא התכוון שכחול לבן יכנסו למו"מ רק בשביל שמדינת ישראל תוכל להגיד שהיא נמצאת במו"מ, אלא חשוב לו שידובר בדבר אמיתי.

עודה הכחיש שראשי כל המפלגות המרכיבות את המשותפת מתנגדים לישיבה בקואליציה עם גנץ, לפני שתהיה הגעה לפתרון עם הפלסטינים. "אני רוצה לשחרר את העם הפלסטיני מן הכיבוש, זו גם המטרה שלי. זה בבסיס העמדה שלי גם כן" הוא אמר.

עודה ציין כי הוא ממתין לראות אם לגנץ יהיה את האומץ להתנהל כמו רבין בשנות ה-90. "אם יהיה לו את האומץ, אז אני אתנהל כמו תאופיק זיאד ואתן לו גוש חוסם".

יו"ר סיעת כחול לבן התראיין גם הוא לפגוש את העיתונות, והגיב לטענותיו של יו"ר המשותפת. באשר לאמירותיו של איימן עודה על גזענות של גנץ כלפיו הוא אמר "אני רוצה לשרת את כל אזרחי ישראל אך נשב רק עם אנשים שמכירים בישראל כיהודית ודמוקרטית ויש בתוך המשותפת מי שמערערים על כך".