נעילה שלילית בוול סטריט; מניית גולדמן זאקס ירדה ב-2.7%

המדדים המובילים בוול סטריט ירדו בעד 1.1% • נעילה שלילית באירופה • טראמפ דוחק בסינים לחתום על הסכם סחר, אחרת יהיה להם קשה יותר לאחר שייבחר מחדש, לדבריו • האפשרות לקיום בחירות-בזק בבריטניה מפילה את המטבע בבריטניה בהמשך לירידות החדות אתמול

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט הלילה, הדאו ג'ונס ירד ב-1.1%, הנאסד"ק איבד כ-1% מערכו, ומדד S&P 500 ירד גם הוא, ב-0.6%.

מניית פייזר עלתה ב-1.8% והובילה את העליות בדאו ג'ונס.

חברת משחקי המחשב EA עלתה ב-1.1%, אמזון הוסיפה 0.9% לערכה.

אפל איבדה 1.4% מערכה, מיקרוסופט ירדה ב-1.2%. בין מניות השבבים, קוואלקום הובילה את הירידות ואיבדה 3.4% מערכה.

מניית קבוצת גולדמן זאקס ירדה ב-2.5%, בואינג ירדה ב-2.7%, גם מניות שאר הבנקים ירדו, ביניהם בנק אוף אמריקה שאיבדה 1.7% מערכה וסיטי גרופ שירדה ב-1.5%.

חברת האינטרנט JD.com צללה ב-3.4%.

20:42

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בירידות שערים בשעה זו, מדד הדאו ג'ונס יורד ב-1.4%, הנאסד"ק מאבד 1.3% מערכו ו-S&P 500 יורד בכמעט 1%.

הירידה במדד הייצור (PMI) בארה"ב עומדת מאחורי הסנטימנט השלילי במסחר הערב.

מניית אפל  יורדת ב-2% על רקע המכסים החדשים שהטילה סין השבוע על סחורות אמריקאיות.

מניות השבבים, ביניהן אינטל , מיקרון  ו-AMD , יורדות עד 1.5% על רקע מתחי המסחר בין ארה"ב לסין.

18:45

המסחר באירופה ננעל היום בירידות. קאק ירד ב-0.6%, דאקס איבד 0.4% ופוטסי ירד ב-0.26%. סטוקס 600 איבד 0.35%.

מניית אמזון  עולה במסחר בעקבות סקירה של בית ההשקעות RBC, שהעלה את מחיר היעד למניה ל-2,600 דולר ממחיר יעד של 2,250 דולר. בנוסף, ציינו ב-RBC כי הם מעריכים שמניית אמזון תזנק ב-50% בשנה הקרובה בעיקר בעקבות מסלול הפריים בארה"ב, שמאפשר קבל משלח כבר באותו היום.

מניית בואינג  יורדת ב-3%. חברת התעופה נתקלת בקשיים ועיכובים בניסיון להחזיר את מטוסי החברה מדגם 737 מאקס, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל".

מניית גולדמן סאקס גרופ  יורדת בכ-3% לאחר דיווח על פרישתו של סגן ראש חטיבת המסחר בבנק מרטין צ'אבס. 
 

17:55

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בירידות. דאו ג'ונס צונח בכ-1.3%, נאסד"ק מאבד 0.8% ו-S&P 500 יורד ב-0.7%. המסחר באירופה מתנהל גם הוא במגמה שלילית: קאק מאבד 0.7%, דאקס יורד ב-0.5% ופוטסי מאבד 0.4%. 

16:55

מדד הייצור (PMI) בארה"ב ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר של 2009.

16:30

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל הלייבור דיי. המדדים המובילים מאבדים גובה בצל החשש מהחרפת מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק מאבד 0.75% בפתיחה, הדאו ג'ונס משיל 0.8%, ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-7%.

בהמשך להתפוגגות הציפיות מחידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב, הנשיא טראמפ צייץ לפני דקות כי האמריקאים מתקדמים יפה מאד במשא ומתן מול הסינים, אך ציין כי ככל שעובר הזמן לסינים יהיה קשה להשיג עסקה טובה, ובינתיים שרשרת האספקה הסינית תיפגע. טראמפ דוחק בסינים לחתום על הסכם שכן אם הוא ייבחר שוב יהיה להם קשה להשיג עסקה עם תנאים טובים יותר.

15:00

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות של עד 0.85%, בצל התפוגגות האופטימיות סביב שיחות הסחר שמועדן עוד לא נקבע.

מניותיהן שח רויאל קאריביאן, נורווגיאן קרוז ליין וקרניבל עומדות במוקד בצל סופת ההוריקן דוריאן, בעוד האנליסטים של הבנק נומרה צופים השפעה של 5% למניה בכל אחת מהחברות ברבעון כתוצאה מהסופה.

טוויטר הודיעה כי החשבון של המייסד ג'ק דורסי אובטח באופן מלא לאחר שנפרץ ביום שישי האחרון. ההאקרים שפרצו לחשבון של המייסד של הרשת החברתית השתמשו בו על מנת לצייץ מסרים גזעניים.

בואינג נתקלת בקשיים ועיכובים בניסיון להחזיר את מטוסי החברה מדגם 737 מאקס, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל".

חברת הסייבר תופין, שהונפקה השנה בוול סטריט, פרסמה היום לפני המסחר את דוחות הרבעון השני. החברה עקפה את התחזיות עם הכנסות של 25.1 מיליון דולר והפסד נקי Non-GAAP של 5.6 מיליון דולר, שהם 18 סנט למניה. תחזית החברה לרבעון השלישי דומה לתחזיות השוק, והיא להכנסות של 24-26 מיליון דולר והפסד תפעולי של 4.8-6.3 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.

 

11:30

בהמשך לירידות החדות אתמול, הליש"ט  נסחרת תחת לחץ בצל האפשרות לבחירות-בזק בבריטניה. הבוקר הליש"ט יורדת מעבר לרף הפסיכולוגי של 1.2 דולרים, ובכך קובעת שפל שלא נראה מאז ה'פלאש קראש' ב-2016, אז התרסק הליש"ט בעד 6.1% מול הדולר בפתאומיות.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ בצל הדיווח כי חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב מתעכב. החוזים על מדד הנאסד"ק מאבדים 1.2%. כלכלני בנק ההשקעות גולדמן זאקס העלו את הסיכוי כי לא תתקיים עסקה בין סין לארה"ב מ-20% ל-25%.

באירופה המדדים נסחרים בירידות, כך ה פוטסי   הבריטי מאבד 0.1%, ה דאקס   הגרמני וה קאק   הצרפתי יורדים כעת בכ-0.5%. 

קצת פחות מחודש לאחר שסין נתנה ליואן לרדת בחדות מתחת ל-7 דולרים , המטבע הסיני יורד הבוקר לשפל של יותר מעשור לרמה של 7.2 דולרים.

היואן ממשיך במגמת הירידות של השבועות האחרונים כשברקע דווח אתמול כי סין וארה"ב מתמהמהות עם חידוש שיחות הסחר שנבעו לחודש ספטמבר. היואן נפל מעבר ל-7 דולרים ב-5 לאוגוסט, ימים ספורים לאחר ההודעה של טראמפ על הטלת מכסים. נזכיר כי בפעם האחרונה שהיואן נפל מעבר ל-7 דולרים היה זה משבר הסאבפריים.

המסחר בשוקי אסיה ננעל במגמה מעורבת. מדד שנחאי עלה היום 0.2%, הנייקי ננעל ביציבות ואילו ההנג סנג  איבד 0.4% מערכו. 

09:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות בצל חוזר הוודאות לגבי חידוש שיחות הסחר שאמורים להתחדש החודש. 

בבריטניה הליש"ט יורדת מתחת ל-1.2 דולרים לראשונה מאז 2017, בצל חוסר הודאות סביב הבחירות. 

ממשלת ארגנטינה הטילה מגבלות על ההון בניסיון נוסף למנוע התרוקנות של יתרות המט"ח שלה, על רקע משבר אמון שגורם לבריחת דולרים מהמדינה ומטלטל את שוקי ההון שלה. המהלך הלא צפוי הגיע אחרי שממשל הנשיא מאוריסיו מאקרי ניסה בשבוע שעבר לדחות את הפדיון של כל שטרי החוב לטווח קצר, שהוא לא יכול היה לגלגל קדימה בגלל קריסת הביקוש לאג"ח ממשלתיות. ארגנטינה היא הכלכלה השנייה בגודלה באמריקה הלטינית אחרי ברזיל.

08:00

בנק HSBC הבריטי השלים את מכתב האשראי הראשון ביואן, המטבע הסיני, על בסיס טכנולוגיית בלוקצ'יין, כך מסר הבנק היום (ג'). המכתבים הללו הם ערבות בנקאית לכך שהקונה ישלם למוכר בסחורות.

HSBC, כמו רבים ממתחריו, מעוניין להשתמש בטכנולוגיית יומן דיגיטלי, בלוקצ'יין, כדי לייעל את העיסוק הביורוקרטי של מימון מסחר.

העסקה הראשונה הזו במטבע הסיני (יואן) מציינת גם צעד נוסף לקראת השימוש בפלטפורמת מימון המסחר וולטרון, שפותחה על ידי שמונה בנקים, ביניהם BNP פאריבה, סטנדרד צ'רטרד ו-HSBC.

עד כה, עסקאות שהשתמשו בוולטרון נבחנו במסגרת פיילוט ניסיוני. אג'אי שארמה, ראש השלוחה האסיאתית לסחר עולמי ב-HSBC, אמר כי ההתקדמות נעשתה לקראת השימוש במודל מסחרי שאותו בנקים אחרים יוכלו לאמץ. "אנחנו מקווים שיהיה לנו משהו עד סוף השנה, אולי ברבעון הראשון של 2020, כשנדע מוולטרון כמה זה יעלה. בנקודה זו הרבה בנקים שישבו אולי על הגדר יוכלו לקבל החלטה", אמר. שארמה הוסיף ש"אין ספק שאנחנו מקווים שבאמצעות הטכנולוגיה הזו, עלויות עשיית העסקאות ירדו, ויהיו עוד יתרונות, כמו מהירות".

לפי הבנק, שהסתמך על נתוני SWIFT , בשנה שעברה הונפקו 1.2 מיליון כתבי אשראי רק לסחורות לסין וממנה בשווי 750 מיליארד דולר.

העסקה הדיגיטלית היתה בין חברת MTC מהונג קונג, שייצאה משלוח של חלקי מסכי LCD ופאנלים לחברה האם שלה, שנזן MTC, שפועלת מהצד השני של הגבול בין סין והונג קונג.

חילופי המסמכים הדיגיטליים הושלמו ב-24 שעות, בהשוואה לפרק זמן טיפוסי של חמישה עד עשרה ימים להחלפת מסמכים רגילה, מסר הבנק.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל ברקע לדיווח כי סין וארה"ב לא ממהרות לקבוע מועד לחידוש שיחות הסחר, וזאת בהמשך לכניסתם לתוקף של המכסים שהטילו המדינות אחת על השנייה, למרות הטון הפייסני שחתם את סבב ההסלמה האחרון.

בורסות הונג קונג ושנחאי נמצאות בטריטוריה אדומה, בורסת טוקיו שומרת על יציבות. בורסת אוסטרליה רושמת עליות קלות, בציפייה להחלטת הריבית.

היואן רשם אתמול שפל היסטורי מול הדולר ברמה של  7.1880 דולרים. נזכיר כי פיחות היואן מאפשר לסין לעכל את המכסים שהטילה ארה"ב, כאשר היואן רושם את החודש הגרוע מזה 25 שנה.

בבריטניה צפויים היום להתחיל הדיונים על הצעת החוק של האופוזיציה למנוע "נו דיל ברקזיט". מקורבים לראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון אמרו כי משמעות מעבר החוק מחר בפרלמנט תהיה הקדמת הבחירות ל-14 באוקטובר. הליש"ט רשמה ירידה חדה מול הדולר על רקע ההתפתחויות, כשברקע פורסמו נתוני ייצור מאכזבים בבריטניה, שהצביעו על שפל של 7 שנים בצל חוסר הוודאות.