מנרב רכשה מגרש בגבעה הצרפתית בירושלים בכ-100 מיליון שקל

על הקרקע בירושלים ניתן להקים פרויקט מגורים בהיקף 170 דירות • בנוסף החברה תשלם 20 מיליון שקל למוכרים בגין בנייה שכבר נעשתה בקרקע • בעסקה אחרת חתמה מנרב על הסכם קומבינציה לבניית 90 דירות ברחוב הרב קוק בהרצליה

מנכ"ל מנרב פרויקטים, דרור קוזניצקי / צילום: איל יצהר, גלובס
מנכ"ל מנרב פרויקטים, דרור קוזניצקי / צילום: איל יצהר, גלובס

שתי עסקאות מקרקעין משמעותיות לחברת מנרב . הבוקר (ד') דיווחה החברה על עסקה לרכישת מגרש בשטח של כ-12 דונם ברחוב בר-כוכבא בגבעה הצרפתית בירושלים. החברה רכשה את הקרקע מחברת קים לוסטיגמן ותשלם תמורתה כ-100 מיליון שקל.

לפי התב"ע הקיימת, על הקרקע ניתן להקים מגדל מגורים ובו 170 דירות. בחברה צופים כי הם יפעלו מול עיריית ירושלים בניסיון להגדיל את היקף זכויות הבנייה בקרקע. "להערכת החברה, עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט היא כ-330 מיליון שקל, והיקף ההכנסות הצפוי נאמד בכ-380 מיליון שקל", נמסר עוד בהודעת החברה.

עוד נמסר כי מנרב "תשלם למוכרים בנוסף החזר הוצאות בסך של כ-20 מיליון שקל נוספים, בגין פעולות שנעשו על גבי הקרקע על-ידי הבעלים הקודמים (כגון: תכנון, חפירה, דיפון). את מנרב ליוו בעסקה עו"ד אביגיל קסטיאל ועו"ד משה זילברברג ממשרד ש. הורוביץ".

בנוסף דיווחה החברה כי חתמה על עסקת קומבינציה לרכישת מגרש בשטח של כ-2.2 דונם ברחוב הרב קוק 97-99 בהרצליה, זאת במטרה להקים שני בנייני מגורים ובהם 90 דירות. "בהתאם להסכם, תקים החברה את הפרויקט עבור הבעלים בתמורה לזכויות ל-56% מכלל יחידות הדיור שיבנו בפרויקט. ההסכם מותנה באישור תב"ע חדשה. להערכת החברה, עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט היא כ-114 מיליון שקל, והיקף ההכנסות הצפוי הוא כ-133 מיליון שקל. הקמת הפרויקט צפויה להימשך כ-30 חודשים ממועד קבלת היתר בנייה ופינוי כל יחידות הדיור הקיימות", נמסר בהודעת החברה. את מנרב ייצג בעסקה עו"ד חגי אדורם ממשרד אדורם ושות'.

מנכ"ל מנרב פרויקטים , דרור קוזניצקי מסר כי "עסקאות אלה הן חלק מאסטרטגיית החברה לביצוע עסקאות במיקומים אטרקטיביים בעלי נגישות תחבורתית טובה. הפרויקט בירושלים ממוקם בסמיכות לקו הירוק המתוכנן של הרכבת הקלה, בצמוד לפארקים ושטחים ירוקים. הפרויקט בהרצליה ממוקם בסמוך לקיבוץ גליל ים ובעל נגישות נוחה לתחנת הרכבת של הרצליה ולנתיבי איילון".

עו"ד ונוטריון דורון לויטה ממשרד עו"ד לויטה מזור ייצג את מוכרי הקרקע בהרצליה.