סיני על המפה: מתחילת השנה חלפו במעבר הגבול טאבה מיליון נוסעים. מה הצפי לחגים?

בחגי תשרי צפויים לעבור במעבר הגבול טאבה 150 אלף נוסעים, כאשר בראש השנה לבדו צפויים לעבור שם 35 אלף נוסעים • היוצאים לחצי האי משלמים אגרה בסך 102 שקל, שמתחילת השנה הסתכמו בכ-50 מיליון שקל

נופשים בחופי סיני / צילום: shutterstock
נופשים בחופי סיני / צילום: shutterstock

סיני חוזרת רשמית למפת הנופשים של הישראלים. מתחילת השנה עברו במעבר הגבול טאבה בין אילת ומצרים מיליון נוסעים, גידול של 30% לעומת השנה שעברה.

לפי נתוני רשות שדות התעופה האמונה על כל מעברי הגבול - בחגי תשרי צפויים לעבור במעבר הגבול 150 אלף נוסעים. בראש השנה לבדו (25 בספטמבר עד ה-1 באוקטובר) צפויים לעבור במעבר הגבול 35 אלף נוסעים, וביום הכיפורים הצפי הוא לתנועה של 20 אלף נוסעים.

מדובר במספרים הכוללים תנועת הלוך ושוב, כך שמספר הישראלים שיצאו לנפוש מתחילת השנה בסיני עומד על כ-400 אלף לפחות (בניכוי תיירים שעוברים לטאבה מישראל).

אומנם התיירות בישראל משלמת את מחיר החזרה לסיני, אבל יש מי שמרוויח מהתנועה של החולפים במעבר הגבול: כל אחד מהיוצאים לחצי האי סיני נדרש לשלם אגרה בגובה של 102 שקל (ניתן לשלם את האגרה מראש באתר רשות שדות התעופה או באתר מילגם). האגרות הללו לבדן, לפי התחשיב הזה, הסתכמו מתחילת השנה בכ-50 מיליון שקל.