איילת שקד תשבור את הבלוק? "רעיון מעניין, אבל לא סגור"

יו"רית ימינה אמרה בראיון לרשת ב': "גוש הימין של נתניהו הוא רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים"

יו"רית ימינה, איילת שקד / צילום: ליאב פלד
יו"רית ימינה, איילת שקד / צילום: ליאב פלד

יו"רית ימינה, איילת שקד אמרה הבוקר (ה') כי רעיון בלוק 55, המרכיב את קבוצת מפלגות הימין התומכת במועמדות נתניהו לראשות הממשלה, הוא עדיין בגדר רעיון מעורפל.

"גוש הימין של נתניהו הוא רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים", אמרה בתוכנית הרדיו דקל וסגל.

שקד נשאלה על אפשרות חילופי ההנהגה בתוך הליכוד, בתגובה לאופן בו התערב נתניהו בתוך ימינה כדי לנסות להגיע לכך שהיא לא תעמוד בראש המפלגה והשיבה, "'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'. אני לא אתערב לליכוד. נתניהו הוא יו"ר המפלגה, ולמרות שהוא התערב אצלי, אני לא אתערב אצלם". 

ביום הבחירות הודיעו מתוך מפלגת ימינה, כי לפי התחייבותם לבוחרים, הגוש הטכני של 'הימין החדש' ו'הבית היהודי-האיחוד הלאומי' יתפצלו לשתי מפלגות, 4 מנדטים לבית היהודי-איחוד לאומי ו-3 מנדטים לימין החדש. הפיצול הזה מאפשר לחלק מן הקבוצה לחבור לקואליציות שונות ולגוון את המלצתם אצל הנשיא.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) אמר הבוקר, "אנחנו נדרוש חתימה על הסכמים קואליציוניים לפחות עם עקרונות כלליים. לא יכול להיות שאנחנו נהווה גשר, של מתן בלוק והמלצה לנשיא ואז זה ישמש לממשלה עם גנץ. לוקחים בחשבון כל תרחיש. גם כזה שתובא תוכנית טרמאפ שגנץ יגיד שהיא מחייבת אותו להיכנס ואז אנחנו והחרדים נישאר בחוץ".

בישיבת ראשי בלוק 55 אתמול בירושלים השתתפו כל ראשי מפלגות הימין, למעט יו"ר ש"ס אריה דרעי. דרעי נעדר בשל אירוע אזכרה לשר דוד אזולאי ז"ל.

בתוך כך, מנהל המו"מ הקואליציוני של הליכוד, יהיה השר יריב לוין. ח"כ עודד פורר יהיה יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של ישראל ביתנו. אתמול הודיעו בכחול לבן על יורם טורבוביץ, ישראל בכר, הוד בצר, שלום שלמה והלל קוברינסקי - כצוות המו"מ הקואליציוני מטעמם.

ישיבת סיעת כחול לבן, תתכנס היום בשעה 13:30 בתל-אביב לפגישת ח"כים ראשונה.