ההסתדרות הלאומית תקיים הדרכות בטיחות לעובדים הזרים באתרי הבנייה

בהדרכות שיזמו ההסתדרות הלאומית וקרן עמית יושם דגש על הסכנות שבעבודה באתרי בנייה, בעבודה בגובה, הצורך להשתמש באביזרים ובאמצעי בטיחות • "כל גורם בענף חייב לעשות כל שהוא יכול כדי שהעובדים יחזרו לבתיהם בריאים ושלמים"

תאונה באתר בנייה בפ"ת./  צילום: מד"א
תאונה באתר בנייה בפ"ת./ צילום: מד"א

ההסתדרות הלאומית ביחד עם עמית - הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה - הודיעו כי החל מהימים הקרובים יחלו בהדרכת עובדים זרים שמגיעים לעבודה באתרי הבנייה בארץ. זאת, בעקבות ריבוי תאונות העבודה הקטלניות בענף. על פי נתוני הקואליציה למאבק בתאונות באתרי בנייה ובתעשייה, בין ינואר לאוגוסט השנה נהרגו 57 בני אדם בתאונות עבודה, 28 מהם בענף הבנייה.

בהסתדרות הלאומית אמרו ל"גלובס" כי את ההדרכות לבטיחות באתרי הבנייה לעובדים הזרים יקיימו גורמים מקצועיים, והתכנים יתורגמו לשפתם. זאת, מיד עם הגעתם לארץ.

בהדרכות אלה יושם דגש על הסכנות שבעבודה באתרי בנייה, בעבודה בגובה, הצורך להשתמש באביזרים ובאמצעי בטיחות ועוד. "זאת החובה הראשונה שלנו לעובדי הבניין שמגיעים לארץ", אמר יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית שמאגדת אלפים מבין העובדים הזרים שמועסקים בענף הבנייה: "כל גורם בענף חייב לעשות כל שהוא יכול כדי שהעובדים יחזרו לבתיהם בריאים ושלמים".

לדברי מני עזריאל, המדריך הראשי של קרן עמית ששותפה להדרכות הבטיחות שיינתנו לעובדים הזרים: "הגורם העיקרי לתאונות עבודה בענף הבנייה הוא עבודה בגובה רב, ולכן אנו פועלים להעלאת המודעות לסכנות ולסיכונים הקיימים בתחום".

ההסתדרות הלאומית תקיים מחר את כנס הבטיחות השנתי שיעסוק בהיבטים הקשורים לבטיחות בענף הבנייה.