נעילה בירידות קלות בוול סטריט; המכירות הקמעונאיות בארה"ב הפתיעו לרעה בספטמבר

המכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר בארה"ב ירדו ב-0.3%, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.3%, והירידה הראשונה מזה 7 חודשים • בנק אוף אמריקה עקף את התחזיות לרבעון השלישי • בורסות אירופה ננעלו ביציבות • סין הזרימה 28 מיליארד דולר למערכת הפיננסית

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות שערים קלות, הנאסד"ק  ירד 0.4%, S&P 500  איבד 0.2% מערכו ודאו ג'ונס  ירד ב-0.05%. ההפתעה לרעה של המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר הובילה את הסנטימנט במסחר היום.

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-1%.

המנצחת הגדולה של הלילה היא המניה של אשיליון, חברת הביוטק שנרכשה ע"י חברת הפארמה אלקסיון שמנייתה ירדה ב-4.4%.

22:40

מניית חברת האנרגיה אקסלון  צוללת 4.8% בצל פרישתה של מנכ"לית החברה, אן פרמגיורה, היום ללא כל הסבר. החברה דיווחה בשבוע שעבר שהיא ובכיריה נתונים תחת חקירה פדרלית.

מניית חברת הביוטק אשיליון (ACHN) טסה קרוב ל-70% לאחר שנרכשה על ידי יצרנית התרופות אלקסיון פרמסוטיקלס , שמנייתה יורדת ב-4.5%.

21:30

המדדים העיקריים בוול סטריט יורדים קלות בהובלת הנאסד"ק  שמאבד 0.4% מערכו, S&P 500  יורד ב-0.2% ואילו הדאו ג'ונס  יציב בשעה זו.

מחיר הנפט הגולמי  עולה בכ-1% בשעה זו לאחר איתותים מצד אופ"ק כי תמשיך לחתוך את היצע החביות גם בדצמבר. מחיר נפט מסוג ברנט עולה ל-59.34 דולר לחבית. האירגון צפוי להיפגש שוב כדי לדון במדיניות בתאריכים 5-6 בדצמבר.

מניית בנק אוף אמריקה  עולה כ-2% לאחר פרסום הדוחות לפני פתיחת המסחר. גם מניית יונייטד איירליינס  עולה ב-3% לאחר פרסום דוחותיה.

מניית סיילספורס  יורדת ב-3.7% לאחר פרסומים כי מנכ"ל החברה מארק בניוף דוחף לרכישת רשת טוויטר .

העליות במניית טבע  נחלשו והיא מוסיפה רק 0.3% לערכה בשעה זו.

19:50

המדדים המובילים באירופה ננעלו ביציבות יחסית, המדד הכלל האירופי סטוקס 600 איבד 0.05% מערכו.

המגזר הפיננסי ירד ב-0.9% אך מניות הרכב עלו ב-1.6%.

השיחות על הסכם הברקזיט החדש בין האיחוד האירופי לבריטניה נמשכות בשעה זו, לאחר שהדד-ליין שנקבע להיום אחר-הצהריים חלף. נשיא המועצה האירופית, דונלד טאסק , אמר היום בחמש אחר-הצהריים (שעון ישראל) כי "בעוד שבע או שמונה שעות הכול אמור להיות ברור". הוא עדכן כי הצדדים הגיעו לטיוטת הסכם, אך "ספקות מסוימים עלו היום מהצד הבריטי". הוא אמר כי "השיחות מתקדמות היטב, אבל בוודאי שמתם לב כי בכל הנוגע לברקזיט, ומעל הכול בכל בנוגע לשותפינו הבריטים - הכול יכול להיות". 

18:00

המדדים המובילים בוול סטריט צמצמו את הירידות שנרשמו בפתיחת המסחר, ואלו נסחרים כעת ללא שינוי. 

הנשיא טראמפ אמר היום כי הסכם סחר עם סין לא ייחתם באופן רשמי עד לפגישתו עם נשיא סין בצ'ילה. זאת בהמשך לדיווחים בסוף השבוע שעבר על הסכם סחר חלקי בין המעצמות, אם כי נושא הקניין הרוחני שהינו לב המחלוקת לא בא לכדי פתרון לעת עתה.

מנייתה של טבע  מזנקת בכ-5% בהמשך לדיווחים על פשרה שהציעה לאספקת תרופות בהיקף 15 מיליארד דולר במסגרת פרשת האופיואידים. לפי הערכות, העלות לטבע למהלך תעמוד על כ-2 מיליארד דולר, מתחת להערכות של כלכלנים בשוק כי החברה תיאלץ לספוג הוצאות של 4 מיליארד דולר לפחות. כעת נותר לראות האם ההצעה תתקבל. מטבע לא נמסרה התייחסות לדיווח.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת כאשר הלילה לאחר המסחר נטפליקס  צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי. האנליסטים בשוק צופים הכנסות של כ-5.25 מליארד דולר ורווח למנייה של 1.04 דולרים.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בטריטוריה האדומה וזאת על רקע נתוני המכירות הקמעונאיות שירדו בניגוד לציפיות בחודש ספטמבר ומעלים את החשש מפני חולשת הצרכנים.

מדד הנאסד"ק מאבד 0.3%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.2% וכך גם מדד S&P 500.

מניית טבע  מזנקת בכ-7% על רקע הדיווח לפיו החברה חותרת לסגירת פרשת האופיואידים בהסדר בו החברה תספק תרופות בשווי 15 מיליארד דולר על פרוס 10 שנים.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים עד 0.3%. המכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר בארה"ב ירדו ב-0.3%, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.3%, והירידה הראשונה מזה 7 חודשים. מכירות הליבה ללא שינוי, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.3%. 

בהתייחסות לעתיד השוק בארה"ב, בניתוח טכני שביצע בית ההשקעות אופנהיימר הוא ממשיך להחזיק בגישתו "החיובית כלפי שוק המניות האמריקאי, לאור שבירה כלפי מעלה של רמת ההתנגדות של 2,943 נקודות במדד ה-S&P 500".

עוד הוסיפו שם, כי "גם סקרי המשקיעים מצביעים עדיין על מידת זהירות רבה, בדומה לרמות השפל של דצמבר 2018, ובכך השיפור הצפוי באומדנים אלה אמור לספק תמיכה למהלך העליות בשווקים".

נקודה נוספת התומכת בגישה החיובית של אופנהיימר היא "התנהגות ארוכת הטווח של תשואות אג"ח ארה"ב ל-10 שנים, וכן היחס בין מניות בעלות ביטא גבוהה (כלומר, אפיקי סיכון), למניות סולידיות בעלות תנודתיות נמוכה".

בבית ההשקעות מציינים כי "שני האומדנים הללו נמצאים ברמות שפל היסטורי, בדומה לרמותיהם בשנים 2016 ו-2012, מועדי תחילת מהלכי העליות הארוכים". בכך, סבור האסטרטג הטכני של אופנהיימר, ארי ואלד, כי "גם הפעם עומד שוק המניות האמריקאי לקראת מהלך עליות מהותי".

13:55

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות עם נטייה לירידות לקראת הפתיחה, ולאחר עליות חדות שנרשמו אתמול על רקע דוחות טובים של הבנקים הגדולים בארה"ב.

בנק אוף אמריקה פרסם דוחות ועלה על התחזיות של האנליסטים בשוק ברבעון השלישי. הרווח הנקי עלה ב-4% והסתכם ב-7.5 מיליארד דולר, או 75 סנט למניה, מעל לתחזיות השוק לרווח של 51 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-23 מיליארד דולר, לעומת התחזיות להכנסות של 22.79 מיליארד דולר ברבעון.

12:11

נציגי האיחוד האירופי מסרו כי הברקזיט "אינו אפשרי" ללא צעד של בריטניה. הליש"ט מגיבה בירידה ב-0.6% מול הדולר.

לקראת נתוני הצמיחה החלשים שצפוי לפרסם סין בסוף השבוע הקרוב, הממשל הזרים 28 מיליארד דולר למערכת הפיננסית באמצעות הלוואות לבנקים.

11:25

המסחר באירופה מתנהל בירידות של עד 0.3%. מדד הנג סנג ננעל 0.6%.

10:30

המסחר באירופה נפתח בירידות. קאק מאבד 0.2%, פוטסי יורד ב-0.1% ודאקס נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 מאבד 0.4%.

המסחר באסיה ננעל בעליות, למעט מדד שנחאי שאיבד 0.4%. ניקיי זינק ב-1.2%, ASX 200 טיפס ב-1.3% וקוספי הוסיף 0.7%. הנג סנג עולה בשעה זו ב-0.5%.

היום בצהריים צפוי השליח של האיחוד האירופי למגעים עם בריטניה, מישל ברנייה, לעדכן אם שני הצדדים הגיעו להסכם ברקזיט שיוצג מחר בפני ראשי האיחוד. הליש"ט יורדת ב-0.7% מול הדולר.

לפי ב"בלומברג", טבע  הציעה פשרה במסגרתה היא תעביר תרופות גנריות בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר, כולל תרופות שנועדו לטפל בשימוש יתר באופיואידים, במשך 10 שנים. זאת, על מנת ליישב את התביעות נגדה בנוגע לשיווק של משככי כאבים אופיואידים שהובילו להתמכרויות בארה"ב.

7:00

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות, למעט מדד שנחאי שמאבד 0.25%. ניקיי מזנק ב-1.3%, ASX-200 מוסיף 1.2%, קוספי מטפס ב-0.6%, והנג סנג עולה ב-0.1%.

המסחר בארה"ב ננעל אתמול בעליות: מדד נאסד"ק עלה ב-1.2%, S&P 500 טיפס ב-1% והדאו ג'ונס הוסיף 0.9%. גם המסחר באירופה ננעל בעליות. 

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הוריד את הריבית בפעם השנייה בשלושת החודשים האחרונים. כעת הריבית עומדת על 1.25%. 

ברקע למסחר נמצאת אי הוודאות המתחדשת לגבי הסכם הסחר בין ארה"ב וסין. בעוד שבשבוע שעבר פורסם כי סין וארה"ב מתקרבות לחתימת הסכם סחר, לא בטוח שהוא אכן ייחתם בקרוב. בסין הודיעו בתחילת השבוע כי הם דורשים סבב נוסף של דיונים לפני שיחתמו על ההסכם. 

כלי התקשרות בבריטניה דיווחו אתמול כי ממשלת בריטניה והאיחוד האירופי קרובים להסכם ברקזיט חדש, שיאפשר פרישה של הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר. לפי ה"גרדיאן", ההסכם כולל פשרה של בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, לפיה צפון אירלנד תישאר מחויבת לחוקי המכס של האיחוד - על מנת למנוע את הצורך בגבול בינה לבין אירלנד.  

מבחינת נתוני מאקרו, צפויים היום להתפרסם מדד המחירים לצרכן הבריטי ומדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי. לפי הציפיות, המדד הבריטי (שנתי) יעלה ב-1.8% ואילו באיחוד הוא יוסיף 0.9%. בנוסף צפוי להתפרסם גם מלאי הפנט הגולמי בארה"ב. לפי הצפי, מלאי הנפט יגדל ב-1.4 מיליון חביות. בשבוע שעבר גדל המלאי בכמעט 3 מיליון חביות. נתון נוסף שיתפרסם הוא השינוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב. לפי הצפי, המכירות גדלו ב-0.3% בספטמבר.

נטפליקס  ובנק אוף אמריקה  צפויים לפרסם היום את דוחותיהם לרבעון השלישי של השנה. נטפליקס צפויה לפרסם את דוחותיה בסיום המסחר ואילו בנק אוף אמריקה יפרסם לפני תחילת המסחר.