לקראת פגישת גנץ עם הנשיא: רפי פרץ הציע עצמו כמתווך בינו לנתניהו

גורמים בכירים בסביבת נתניהו אומרים כי "חבל שהרב רפי פרץ לא מבין שמה שהוא עושה רק סודק את הגוש. כפי שלא הצליח לתווך בין נתניהו לבין ליברמן, אין לו מה להתחנן בפני גנץ שלא רוצה אותנו"

רפי פרץ. מציע לתווך / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות
רפי פרץ. מציע לתווך / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, רפי פרץ, הציע את עצמו כמתווך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. הערב (ד') בשעה 20:00 יטיל הנשיא ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ למשך 28 ימים.

בסביבתו של פרץ מסרבים לאשר את המידע, אולם גורמים בכירים בסביבת נתניהו אומרים כי "חבל שהרב רפי פרץ לא מבין שמה שהוא עושה רק סודק את הגוש. כפי שלא הצליח לתווך בין נתניהו לבין ליברמן, אין לו מה להתחנן בפני גנץ שלא רוצה אותנו". עוד אומרים שם כי "אף אחד מתוך 55 המנדטים לא הסמיך אותו לכך".

השר רפי פרץ שירת בצה"ל כרב הצבאי הראשי תחת כהונתו של גנץ כרמטכ"ל, וההיכרות האישית שלהם הולכת שנים ארוכות אחורה. גם עם נתניהו יש לפרץ היכרות טובה.

בערב שני, בחגיגות שמחת תורה בכפר חב"ד נפגשו גנץ ופרץ והתחבקו.

יצויין שכל ראשי המפלגות בגוש 55 הודיעו כי לא יזוזו מעמדתם והיא כי רק נתניהו מתאים להיות ראש הממשלה הבא, ולכן ב-28 הימים הבאים המשימה הפוליטית על גנץ תהיה מורכבת עד כמעט בלתי אפשרית. בכחול לבן מדברים על האפשרות של הקמת ממשלה צרה הנשענת על רוב חיצוני של חברי הסיעה המשותפת ותוך הימנעות בהצבעה של ישראל ביתנו, כדי הממשלה לא תיפול.

בצהריים נועדו ארבעת ראשי כחול לבן בתל-אביב לקראת הפגישה בין גנץ לנשיא ריבלין הערב בירושלים.