תוכנית הפתיחה של "המקור" עם רביב דרוקר, בה נחשפו אמש (מוצ"ש) הקלטות אודיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, לא הצליחו לקדם את רשת 13 במאבק על הנתח בעוגת הרייטינג: "המקור" רשמה אמש רייטינג של 7.1%, לעומת רייטינג פנומנלי לתוכנית "נינג'ה ישראל" ששודרה ממול בערוץ קשת 12: 25.6% - נתון שלא היה מבייש רייטינג של תוכנית פריים-טיים בערוץ 2 המיתולוגי.
נתח הצפייה המצרפי של הערוצים המסחריים אתמול בערב היה גבוה יחסית - 32.7%, ויש להניח כי ממזג-האוויר הסוער בחוץ הצמיד למסך הרבה צופים. אבל כאמור את עיקר הצפייה ניקזה קשת, שגם במהדורת החדשות רשמה רייטינג נאה של 20.5%, לעומת 9.4% למהדורת החדשות של רשת.
על פניו אפשר אולי לתלות את נתוני הרייטינג המאכזבים של "המקור" בשני גורמים עיקריים: החוזק העצום של המותג "נינג'ה ישראל", שרושמת נתוני רייטינג נאים גם כשיש מזג-אוויר מקסים בחוץ; ואולי גם חוסר העניין של הציבור או עייפות החומר בציבור הרחב מהדיון בדקויות של פרשיות נתניהו, בעיקר בסוגיות העוסקות ביחסי הגומלין שבין השלטון לעיתון.
אולם במקרה הנוכחי יש גם נסיבות מקלות: "המקור" עלתה לאוויר ללא קידום בכלל. הסיבה לכך הייתה החשש ברשת 13 שלאחר החשיפה ב"גלובס" על חקירות איתן כבל ולאחר החשיפה במגזין "הארץ" על חקירות מוזס, גם ההקלטות שבידי "המקור" יגיעו לגורמים אחרים במדיה. וכך, רק שעות ספורות לפני השידור החלו בערוץ לקדם את התוכנית, בעיקר ברשתות החברתיות.
מעניין היה לראות כי השידור הביא פולוו-אפ של חלק ניכר מאמצעי התקשורת - ביניהם אתר ynet ששייך לקבוצת "ידיעות אחרונות". סיקור על התוכנית והתוכן שלה נעשה גם בכל האתרים הכלכליים, בערוץ כאן 11 - והיום גם בעיתונים היומיים.
מי שהתעלם מהחשיפה באלגנטיות היו הקולגות בחברת חדשות 12. חלק מהכתבים של החברה אומנם התייחסו לחשיפה אמש בחשבונות הטוויטר שלהם, אך בתוכניות הערוץ ובאתר מאקו לא נרשמה אמש התייחסות רשמית לכך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.