סייבר מאנדיי שובר שיאים: האמריקאים צפויים לבזבז 9.4 מיליארד דולר היום

לפי נתוני Adobe, שיעור הקניות של האמריקאים באתרי האינטרנט היום צפוי לזנק ב-19% לעומת שנה שעברה

קניות מקוונות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
קניות מקוונות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכסף שלא נגמר - הקניות של בלאק פרידיי עוד לא שוגרו לצרכנים וסייבר מאנדיי, שמצוין היום, שובר גם הוא שיאים: לפי נתוני Adobe השיא של היום הזה עומד להישבר עם קניות בהיקף 9.4 מיליארד דולר באתרי האינטרנט בארה"ב לבדה. מסורתית, מכירות סייבר מאנדיי מגיעות ביום השני העוקב אחרי בלאק פרידיי כשהן היוו את התשובה של האונליין למכירות האופליין שבלאק פרידיי, יום שישי השחור שלפני חג ההודיה סימל. כיום יש ערבוביה של הכול מהכול ומעין גשר שמחבר בין שישי לשני עם הנחות באתרים ובחנויות הפיזיות.

היקף המכירות של סייבר מאנדי בשנה שעברה הגיע ל-7.9 מיליארד דולר. לפי בדיקת Adobe הקניות השנה ישקפו גידול של כ-19% בהיקף הקניות.

גם בלאק פרידיי הצליח לשבור שיאים - היקף הקניות בבלאק פרידיי בקרב הקונים באונליין בארה"ב הסתכם לפי נתוני Salesforce ב-7.2 מיליארד דולר - צמיחה של 14% לעומת אשתקד. לפי נתוני סיילפורס היקף הקניות בכל העולם באונליין בלבד הגיע ל-20 מיליארד דולר. סיילפורס מפרסמת גם ניתור שיח ברשתות החברתיות ממנו עולה כי המותגים שהוזכרו הכי הרבה בימים הללו הם פלייסטיישן, נינטדו, אפל, איקס בוקס וגוגל. חמשת האתרים שהוזכרו הכי הרבה ברשתות החברתיות הם אמזון, וולמרט, טארגט, גיימסטופ ובסט ביי.

גם הישראלים לא נשארו אדישים בבלאק פרידיי: היקף הקניות בעסקים הישראלים בחנויות הפיזיות ובאתרים הסתכם לפי נתוני שב"א ב-915 מיליון שקל - 15% יותר מאשר שנה קודמת.