"לא ייתכן שאף גוף לא מגן על העצמאים"

אור פירון-זומר (31) היא מנהלת חברה לשירות אבל • "הממשלה חייבת לתת לעצמאים גב ולהעמיד מנופי צמיחה לעסקים בקטנים" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

מי אני?

"אור פירון-זומר - בת 31, גרה באורנית, נשואה ואם לשלוש בנות. אני עצמאית מזה כארבע שנים".

מה אני עושה?

"מנהלת חברה לשירות אבל. החברה שייסדתי יודעת לספק את כל מה שמשפחה או ארגון זקוקים לו בזמן אבל - ארגון הלוויה, שבעה ואזכרות; כתיבת הספדים ביחד עם בני משפחת המנוח; תכנון מוקדם; השכרת ציוד לימי השבעה; הנחיית טקסים ועוד".

איך הגעתי לתחום הזה?

"זיהיתי צורך אמיתי לשירות הזה, כשלפני כארבע שנים וחצי הייתי בהלוויה, וראיתי את היחס הקשה שקיבלה משפחתו של המנוח. הבנתי שצריך גוף שידע לעמוד לצדן של משפחות ברגעים קשים ולתמוך בהן".

כמה עובדים אני מעסיקה?

"אני מעסיקה חמישה עובדים קבועים ועוד עשרות פרילנסרים בכל רחבי הארץ, בהתאם לצורך".

מה הקשיים שאני מתמודדת איתם?

"הפער בתזרים המזומנים מקשה עלינו, כפי שמצב זה מקשה על כל עסק בצמיחה. זה מורגש בייחוד כשמדובר בעסק בצמיחה גדולה. עיקר הבעיה שלנו היא מול חברות גדולות שמרשות לעצמן לשלם שוטף פלוס 180 ואף יותר".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי?

"כעצמאית, כשילדתי בפעם השלישית לא קיבלתי מהביטוח הלאומי דמי לידה כי לא שילמתי על החודש האחרון שלפני הלידה - מה שגרע את הזכאות שלי. לא הייתה לי דרך לדעת על כך מבעוד מועד. עשיתי בדיקה ומצאתי שכעצמאית יש הרבה זכויות שנגזלות ממני וזה מאוד לא הגיוני. אנחנו, העצמאים הם אלה שמניעים את המשק ולא ייתכן מצב כזה שאף גוף לא מגן עלינו".

מה הכי דחוף לממשלה לטפל בו?

"הממשלה חייבת לתת לעצמאים גב ולהעמיד מנופי צמיחה לעסקים בקטנים. יש להקל על העצמאים במיסוי, לפחות בשנות פעילותם הראשונות ולחוקק חוק שימנע מחברות גדולות לשלם לעסקים קטנים באיחור רב כל כך. זאת בדומה לחוק להסדרת מוסר התשלומים של משרדי הממשלה וגופים ציבוריים".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il