המשרד להגנת הסביבה מאשר: הרצת לוויתן תתקיים בשעות הבוקר המוקדמות

לפי המשרד להגנת הסביבה, מפעילת הקידוח נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים להליך הנישוב • המשרד מחדד כי "אין כל הנחיות מיוחדות לציבור, וההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה"

אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס
אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס

כ-4 שעות לפני מועד התחלתו, מודיע המשרד להגנת הסביבה כי הוא מאשר את הליך ההרצה של אסדת הגז לוויתן. לפי המשרד להגנת הסביבה, חברת נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים הסביבתיים המקצועיים שהוצבו בפניה. לפיכך, הנישוב באסדת לוויתן יתקיים מחר (ג') בשעות הבוקר המוקדמות, כמתוכנן.

שעה שבה תושבים רבים המתגוררים באזור הצהירו כי יעזבו את האזור בשעות הנישוב, במסגרתן ייפלטו לאוויר עשרות טונות של חומרים מזהמים ובהם בנזן, המשרד להגנת הסביבה "מחדד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור ביום זה, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה. אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים, לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב".

מחר (ג') השר להגנת הסביבה, מנכ"ל המשרד, בכירי המשרד וצוותים מתוגברים יהיו נוכחים ביישובי חוף הכרמל, במשרדי איגוד ערים שרון כרמל בחדרה, במרכז הבקרה של חברת נובל אנרג'י, ובתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים שרון כרמל. מפקחי המשרד להגנת הסביבה יהיו גם באסדה בשעות הנישוב.