נגיף הקורונה הכביד על וול סטריט: הדאו מחק את העליות של 2020; סגירה צורמת באירופה

המדדים המובילים בוול סטריט צנחו בעקבות החששות מהתפשטות נגיף הקורונה • באירופה הדאקס והקאק נפלו ב-2.7% • מניות חברות התעופה, המלונאות והמסעדנות איבדו גובה • בורסת טוקיו ננעלה בצניחה של 2%; שווקים רבים באסיה היו סגורים היום לרגל חגים

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. מדד הנאד"ק איבד 1.9%, הדאו ג'ונס ירד ב-1.6%, או 450 נקודות, ומחק את העליות שנרשמו מתחילת השנה. מדד S&P 500 ירד בשיעור דומה, ומדד הפחד (VIX) זינק בכ-25%.

22:00

העליות שרשם מדד דאו ג'ונס מתחילת 2020 נמחקו נוכח הירידות כעת בשווקים בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. הירידות במניות אינטל וקטרפילד גורעות יחד 417 נקודות ממדד דאו ג'ונס שמאבד כ-1.5% מערכו. מדד הנאסד"ק מאבד 1.7%, ומדד S&P 500 יורד ב-1.4%.

מחיר הנפט ירד זה היום החמישי ברציפות ואיבד כ-2% ל-53 דולרים לחבית, שפל של שלושה חודשים.

החוזים על הזהב טיפסו בכ-0.5% לרמה של 1,579 דולרים לאונקייה.

על רקע הירידות בשווקים, מייקל וילסון, אסטרטג המניות בשוק האמריקאי של מורגן סטנלי, אומר כי מדובר בתחילתו של תיקון ראשון מאז אוקטובר, כאשר 'תיקון' מבחינתו נחשב לירידה של 10% מהשיא. עם זאת, לטענתו, מהלך הירידות בשווקים עשוי להיות מוגבל.

20:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שנחלשו לעומת הפתיחה הצורמת. מדד הנאסד"ק מאבד 1.6%, הדאו ג'ונס יורד ב-1.3%, ומדד S&P 500 מאבד 1.3%. 

18:34

בורסות אירופה ננעלו בטון צורם בצל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. מדד הדאקס הגרמני צנח ב-2.7%, הקאק הצרפתי נפל בשיעור דומה, הפוטסי הבריטי איבד 2.3%, מדד יורוסטוקס 50 איבד 2.7%, ומדד סטוקס 600 נפל ב-2%.

17:50

המסחר בשוקי העולם מתנהל בירידות חדות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. באירופה מדד הקאק מאבד 2.9%, הדאקס מאבד 2.7%; בוול סטריט, הדאו ג'ונס מאבד 1.5%, הנאסד"ק יורד ב-2%, ומדד הפחד מזנק ב-23%.

התשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים יורדות לשפל של 3 וחצי חודשים על רקע הבחירה לחוף מבטחים. הנפט מאבד 2.5% על רקע החשש מהאטה בביקושים, ומחיר הזהב נוסק לשיא של שישה שבועות.

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות חדות בצל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. מדד הנאסד"ק מאבד 2.4% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד ב-1.8%.

לדברי אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, "בדרך כלל, איומים מסוג זה חולפים מבלי להשאיר השפעה ממושכת על הכלכלה או השווקים. סביר להניח שגם הפעם כך זה יקרה. יחד עם זאת, צריכים בכל זאת לזכור שווירוס ה-SARS בתחילת שנות האלפיים השיל כאחוז מהצמיחה במשק הסיני. כמות הנוסעים בסין ירדה בעשרות אחוזים".

מניותיהן של חברות התעופה צוללות. אמריקן איירליינס גרופ  צונחת 6.7%, יונייטד איירליינס הולדינגס  נופלת ב-4.6%.

16:00

החשש מהתפשטות וירוס הקורונה מרעיד את השווקים. הבורסות באירופה מאבדות כ-2.5%, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים גובה ומאותתים על ירידות חדות בפתיחת שבוע המסחר, ומדד הפחד (VIX ) מזנק ב-25%.

מנייתה של מפתחת החיסונים נובהווקס מזנקת ב-16% בוול סטריט, או כי למחיר של 9 דולרים בלבד. 

13:45

מתחזקות הירידות החדות בשווקים. מדדי סטוקס אירופה 600 , פריז , פרנקפורט  ולונדון  נחתכים בין 2.1% ל-2.5%.

מחיר הזהב מזנק ב-0.7%, ומחיר מתכת הכסף מתחזק ב-1%.

בניו יורק מחריפות הירידות בחוזים העתידיים על המדדים, ומדד דאו ג'ונס מצביע על פתיחה בירידה של 500 נקודות. ראש ארגון הבריאות העולמי נוסע לסין כיד להיוועד עם בכירים בממשל ובמערכת הבריאות שם. 

מניות בואינג  מכבידות על המדד היום לאחר דיווח על התרסקות מטוס נוסעים באפגניסטן. 

11:40

מתחזקות הירידות באירופה ומדד סטוקס מאבד 1.7%, עם ירידות של עד 2% בבורסות המרכזיות. הירידה במחיר הנפט עברה את רף ה-3%, ומדד דאו ג'ונס ממשיך לצלול בחוזים בניו יורק ומאבד 300 נקודות.

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות חדות במדד סטוקס  שמאבד 1.5%. המשקיעים חוששים מהנזק הכלכלי שייגרם בעקבות התפשטת וירוס הקורונה. 

מגזר המשאבים הבסיסיים קורס ב-3.5% ועל הבורסות והמגזרים נסחרים עמוק בתוך הטריטוריה השלילית. 

גורמים סיניים רשמיים אישרו כבר יותר מ-2,700 מקרים של הווירוס, עם 80 מקרי מוות ו-461 בני אדם במצב קריטי. בורסת טוקיו  ננעלה בירידה של יותר מ-2%.

מניות מגזר הנסיעות והפנאי רושמות ירידות חדות היום, בהובלת לופטהנזה , איזיג'ט  ואייר פראנס קיי.אל.אם 

טולו אויל  הבריטית צונחת יותר מ-5% על רקע ירידת מחיר הנפט, ומניות בית אופנת היוקרה ברברי  צוללות בשיעור דומה. 

 

07:30

ירידות חדות נרשמות הבוקר (ב') בבורסת טוקיו , כששווקים רבים באסיה סגורים היום. מדד ניקיי צונח בכ-1.9%, על רקע חששות המשקיעים בשווקים מההתפשטות המהירה של וירוס הקורונה.

הין היפני, שנחשב למטבע בטוח בקרב המשקיעים, נסחר בשער של 109.03 ין לדולר, לאחר שנחלש מרמה של 108.72 דולר שבה נסחר מוקדם יותר.

בהודו, מדד ניפטי 50 יורד בכ-0.5%. 

מחזור המסחר צפוי להיות נמוך היום, על רקע חגים בחלק המדינות. היום לא מתקיים מסחר בבורסות סין (לרגל פסטיבל האביב), בסינגפור (לרגל ראש השנה הסיני), בהונג קונג (לרגל ערב ראש השנה האזרחי) ובאוסטרליה (לרגל יום אוסטרליה). הבורסות סגורות גם בקוריאה ובטייוואן. 

בחוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות ירידות של 250 נקודות במדד דאו ג'ונס.

נמשכים החששות מפני התפשטות וירוס קורונה: יותר מ-2,700 איש בסין נדבקו, ו-80 איש מתו עד כה. מקרים נוספים דווחו במדינות כמו ארה"ב, סינגפור, אוסטרליה וקוריאה הדרומית. עליות נרשמות במחיר הזהב, ובמקביל נרשמות ירידות של כ-2.5% במחיר הנפט על רקע חששות לירידה בביקוש בעקבות התפשטות הווירוס. 

ביום שישי האחרון המדדים בניו יורק איבדו גובה על רקע החשש כי נגיף הקורונה הגיע לארה"ב ולאירופה. בסין הממשלה הסינית הכריזה על סגר ב-16 ערים המאכלסות כ-57 מיליון אזרחים, כך שאסורות הכניסות והיציאות ממקומות אלה. בהונג קונג הוכרז על מצב חירום לאומי.