אייר אינדיה מוסיפה טיסה שבועית שישית בקו ת"א-דלהי

אייר אינדיה היא חברת התעופה הראשונה שטסה לישראל מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית • החברה ההודית החלה לטוס לישראל לפני שנתיים בתדירות של 3 טיסות שבועיות, ובתוך שנתיים הכפילה את מספר טיסותיה ל-6 טיסות שבועיות

מטוס של אייר אינדיה / צילום: שאטרסטוק
מטוס של אייר אינדיה / צילום: שאטרסטוק

אייר אינדיה מגדילה את תדירות טיסותיה בקווים מתל-אביב לדלהי. מה-1 באפריל תציע החברה 6 טיסות שבועיות מנתב"ג, לעומת 5 טיסות שבועיות כיום.

אייר אינדיה החלה לטוס לישראל לפני שנתיים בתדירות של 3 טיסות שבועיות, ובתוך שנתיים הכפילה את מספר הטיסות ל-6 טיסות שבועיות.

כניסת אייר אינדיה לקו ישראל-הודו, שבו פעלה בבלעדיות אל על (שטסה למומבאי), שינתה את חוקי המשחק, היות שאייר אינדיה היא חברת התעופה הראשונה שטסה לישראל מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית. המסלול הזה, שמקצר את הדרך ב-1.5-2 שעות, הצליח להרגיז מאוד את אל על, שטענה לאפליה בחסות המדינה, משום שלחברת התעופה הישראלית אין אישור דומה, והיא נאלצת לערוך מעקף בדרך ליעדים באסיה - מעקף שמאריך את זמן הטיסה ומייקר אותה.

בשעתו ניסתה אל על לפנות לבית המשפט בנושא, אולם החליטה למשוך את בקשתה זו. החשש של אל על הוא שאייר אינדיה תהווה את הסנונית הראשונה שמתאפשר לה לטוס מעל שמי ערב הסעודית מבין חברות תעופה זרות אחרות, אולם מאז מרץ 2018 אייר אינדיה היא היחידה שטסה במסלול הזה. קתאי פסיפיק, למשל, שקלה בשעתו להגיש בקשה דומה, אולם החליטה להמשיך במסלול הרגיל שלה משיקולים מסחריים (שעשויים לעורר חשש בקרב הנוסעים).

אופן סקיי, המייצגת את אייר אינדיה בישראל, מייצגת חברת תעופה נוספת שלא מתכננת להיכנס לארץ - סינגפור איירליינס. בשעתו פורסם כי סינגפור איירליינס עצמה בוחנת בקשה לטוס במסלול המקוצר מעל שמי ערב הסעודית, אלא שהבעיה של סינגפור בהשקת קו לישראל נעוצה דווקא במלזיה, שלא מאפשרת לה לחצות את המרחב האווירי שלה (לדקות בודדות של טיסה) לטובת הפעלת קווים לישראל.

ב-2019 הטיסה אייר אינדיה בקווים מישראל להודו 102 אלף נוסעים (הלוך ושוב) - עלייה של 76% לעומת 2018, אז הטיסה החברה כ-58 אלף נוסעים. מספר הנוסעים הישראלים שטסו להודו (הלוך ושוב) הסתכם ב-2019 ב-163 אלף נוסעים: כ-52 אלף נוסעים טסו עם אל על למובמאי (ירידה של 10% לעומת 2018), והשאר טסו עם ארקיע בטיסות לגואה ולקוצ'ין.

לפי חברת אופן סקיי המייצגת את אייר אינדיה בישראל, לאייר אינדיה יש הסכמים עם ארגונים שונים בישראל שטסים דרכה, בהם התעשייה האווירית, רפאל, אלביט מערכות ואמדוקס; כשבכל טיסה מתל-אביב כמחצית מהנוסעים ממשיכים מעבר לניו דלהי בטיסות המשך ליעדים בתוך הודו או במדינות הסובבות דוגמת סינגפור, תאילנד, אוסטרליה, שנחאי, הונג קונג, סרי לנקה ונפאל. אייר אינדיה מפעילה את הטיסות לישראל במטוסי דרימליינר 787 עם שתי תצורות מחלקה - עסקים ותיירים.

בתוך כך, מפת היעדים מתל-אביב ממשיכה להתרחב - ישראייר הכריזה כי בלו"ז קיץ 2020 שלה היא תשלב טיסות ליראבן בירת ארמניה, לפלמה דה מיורקה בספרד ולריגה בירת לטביה. הטיסות יפעלו בחודשים יוני עד אוקטובר וישווקו גם במסגרת של חבילות נופש.