אנשי עסקים בכירים פנו לח"כים: "לא לאפשר לנאשם נתניהו לקבל מנדט לשלוט"

120 אנשי עסקים מוכרים פנו היום במכתב ל-120 חברי הכנסת בבקשה שלא לאפשר לרה"מ נתניהו, הנאשם בעבירות חמורות, להקים את הממשלה הבאה • "כשם שלא יעלה על דעתנו למנות נאשם בעבירות כאלה לתפקיד במוסד חינוכי - כך גם אין להטיל עליו להקים ממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, גלובס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, גלובס

120 אנשי עסקים מוכרים במשק הישראלי פנו היום (ג') במכתב ל-120 חברי הכנסת בבקשה שלא לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בעבירות חמורות, להקים את הממשלה הבאה.

הפונים, הכוללים את אברהם ביגר, ברק חכמוב, דב מורן, יואל קרסו, יצחק אנג׳ל, ישי דוידי, שולה רקאנטי, קובי ריכטר, אורני פטרושקה, שמעון אקהויז ואנשי אקדמיה כגון פרופ' רות לורנד, פרופ' נירה ליברמן, פרופ' מנחם לורברבוים ועוד - שלחו עותק מן המכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין וכתבו: "אין מצב שנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון יקבל מנדט להקים ממשלה בישראל ולעמוד בראשה, אלא אם תוכח חפותו".

עוד הם מציינים כי הם מייצגים את אזרחי ישראל על גווניהם ודעותיהם ופונים לחברי הכנסת, כיוון שאלה "התחייבו לשמור אמונים למדינת ישראל, ולכן שומה עליהם להוות דוגמה אזרחית וחינוכית לערכי ניקיון-כפיים, הוגנות וחתירה לשמירת דרכה, אופייה וצביונה של ישראל כמדינה דמוקרטית שאזרחיה שומרי חוק".

בנוסף הם מציינים במכתב כי לזכותו של כל נאשם עומדת הזכות להוכיח חפות בבית המשפט, "אך עם זאת, כשם שלא יעלה על דעתנו למנות נאשם בעבירות כאלה לתפקיד במוסד מדעי או חינוכי - כך גם לא יעלה על הדעת למנות אדם כזה לתפקיד של קצין בצה"ל, רופא, מורה, מנכ"ל חברה, גזבר סניף מפלגה, רב של קהילה או שר, לא כל שכן להטיל עליו להקים ממשלה בעודו תחת אישום שכזה ואז לעמוד בראשה".

בבית הנשיא אישרו לנו כי התקבל עותק ממכתבם. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.