הערכות: אלפי עובדים בשוק התקשורת ייצאו לחופשה ללא תשלום

ועדי העובדים וההסתדרות מנהלים מגעים עם הנהלות חברות התקשורת למציאת פתרון לעובדה שפעילות המכירות והשירות כמעט ונעצרה כליל ולכן הערכה היא שלא יהיה מנוס מחל"ת

שוק הסלולר / צילום: שאטרסטוק
שוק הסלולר / צילום: שאטרסטוק

הערכות בקרב חברות התקשורת: לא יהיה מנוס מהוצאה של אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת). ל"גלובס" נודע כי בקרב חברות התקשורת מתנהלים במהלך היום דיונים קדחתניים בהשתתפות ההסתדרות בדבר הצורך בהוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום וזאת על רקע העובדה שלא כולם יכולים לעבוד מהבית וגם לא ניתן לצייד חלק גדול מהעובדים במחשבים לצורך כך. הפתרון לפיכך הוא הוצאתם של עובדים רבים לחל"ת וזאת על מנת לצמצם את הנזק לחברות שנאלצות לסגור פעילויות רבות של מכירה ושירותים.

נסביר כי לא כל החברות ערוכות לצמצם את מספר העובדים במוקדי השירות, בדרך של מתן אפשרות לעבוד מהבית. במקביל, סגירת הקניונים ומרכזי הקניות האחרים מחייבת להשאיר מאות עובדים בבית ולעצור תהליכי מכירה. במצב הזה חלק מהחברות אינן יכולות או מסוגלות להמשיך ולשלם משכורות לעובדים ולכן הפתרון של חופשה ללא תשלום מסתמן כפתרון עם הכי פחות נזק.

צריך לזכור כי גם פעילות של טכנאים מוגבלת בשל המגע עם לקוחות בבתים, ולכן כל נושא תיקון התקלות והתקנות חדשות של שירותי אינטרנט וטלוויזיה, נקלע למצוקה. חלק מהחברות מספקים לעובדים אמצעי הגנה אבל במצב שנוצר צפוי כי החברות יטפלו בראש ובראשונה בלקוחות הקיימים.