העסקים הקטנים מציגים: פתרונות יצירתיים לשיפור תזרים המזומנים

באתר הד-סטארט, מסעדות, ברים ובתי קפה מציעים לצרכנים לרכוש שוברים למימוש עתידי ביום שאחרי משבר הקורונה • גם עסקים שפועלים דרך הארנק הדיגיטלי של Colu מציעים לצרכנים לקנות כעת שוברים למימוש רכישות עתידיות

מסעדה סגורה בהתאם להוראות משרד הבריאות / צילום: Oded Balilty, Associated Press
מסעדה סגורה בהתאם להוראות משרד הבריאות / צילום: Oded Balilty, Associated Press

העסקים הקטנים שנקלעו למשבר כלכלי עמוק מנסים לייצר פתרונות יצירתיים לשיפור תזרים המזומנים. בהיעדר עזרה ממשית מהממשלה, העסקים פונים לצרכנים ולאמון שהם רוכשים לבתי העסק השונים.

כך, עשרות עסקים כבר גייסו מאות אלפי שקלים דרך אתרים לגיוס המונים. באתר הד-סטארט, מסעדות, ברים ובתי קפה מציעים לצרכנים לרכוש שוברים למימוש עתידי ביום שאחרי. המהלך הזה מאפשר להם להגדיל את תזרים המזומנים, כאשר עבור חלקם זה בבחינת להיות או לחדול.

מסעדת מונא בירושלים, למשל, גייסה יותר מ-225 אלף שקל בשוברים שנמכרו לארוחות עתידיות או באמצעות מכירת יינות. מסעדת לה רפובליקה בתל-אביב גייסה יותר מ-135 אלף שקל באמצעות מכירת שוברים לארוחות בוקר, אספקה של גלידה ועוד.

עמוד גיוס ההמונים של המסעדות באתר הד-סטארט / צילום: צילום מסך מאתר הד-סטארט
 עמוד גיוס ההמונים של המסעדות באתר הד-סטארט / צילום: צילום מסך מאתר הד-סטארט

בקטגוריה "עוברים את זה יחד" שבאתר הד-סטארט מוצעים דילים שונים, בעיקר של מסעדות אבל גם גיוסים להקמה של מסעדות ביום שאחרי משבר הקורונה, לצד מיזמים מקטגוריות אחרות של מטפלים, תכשיטנים ועוד. 

דרך נוספת לשיפור תזרים המזומנים מציגים עסקים שפועלים דרך הארנק הדיגיטלי של Colu, באמצעות הצעה לקנות כעת שוברים למימוש רכישות עתידיות. היוזמה באה לסייע עסקים קטנים ובעיקר לכאלה שעדיין לא רשאים להפעיל את העסק שלהם.

הרעיון הוא שהעסקים יקבלו את התשלום באופן מיידי, והצרכנים יוכלו לקבל את השירותים שירכשו בעתיד. התשלום יועבר לעסקים שיוכלו לשפר את תזרים המזומנים יסייע להם ויעניק להם גב פיננסי בעת ואחרי המשבר. Colu לא תגבה עמלה עבור השירות.

העסקים המשתתפים במיזם כוללים ברים, מסעדות, בתי קפה, מספרות ועוד. במתווה הזה הצרכנים רוכשים מראש שירות או מוצר מבית העסק, דוגמת שוברים לתספורות, לארוחות, לרכישת ציוד לבעלי חיים ועוד.

בקמפיין דומה יצאה לאחרונה גם ישראייר, שהציעה לנוסעים לרכוש שובר למימוש עתידי השובר שעבורו הצרכנים שילמו 100 דולר הוא בשווי של 500 דולר למימוש בעתיד, ובכך קיבלה ישראייר את התשלום כעת.