עם מסכות ולפי הגבלות משרד הבריאות: נעים בסופ"ש חוזר

פעילות מערך ההסעים של גוש דן הופסקה באמצע מרץ בשל משבר הקורונה, אך כעת, עם אישור ההקלות להפעלת תחבורה ציבורית, ולאור הצלחתו הרבה של המערך, הוא חוזר לפעול • ראש עיריית גבעתיים: "שוב יתאפשר לתושבי העיר להגיע ולחזור גם בסופי שבוע בבטחה ובבריאות למקומות השונים"

נוסעים בתור למיזם "נעים לסופ"ש" לפני הקורונה, בשבת בתל אביב / צילום: כפיר סיון
נוסעים בתור למיזם "נעים לסופ"ש" לפני הקורונה, בשבת בתל אביב / צילום: כפיר סיון

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הבוקר כי מערך התחבורה המטרופוליני "נעים בסופ"ש" יחזור לפעול בסוף השבוע הקרוב בערים גבעתיים; יהוד-מונוסון; קריית אונו; רמת השרון; שוהם ותל אביב-יפו.

פעילותו של המערך הופסקה באמצע חודש מרץ בשל משבר הקורונה, אך כעת, עם אישור ההקלות להפעלת תחבורה ציבורית, ולאור הצלחתו הרבה של המערך, הוא חוזר לפעול. כדי לשמור על בריאות הנוסעים, שירות "נעים בסופ"ש" יופעל תוך ניצול מקסימלי של 75% ממקומות הישיבה, ועליית הנוסעים תותנה בעטיית מסכה.

כמו כן, יעמדו בכוננות כלי רכב נגישים עם מעלון עבור אנשים עם מוגבלות, בהם ניתן לנסוע בתיאום מול המוקד הטלפוני. הקווים שיחזרו לפעול הם קווים 711-705 ביום שישי בשעות 18:00 - 02:00, ביום שבת בשעות 09:00 - 18:00, למעט קו 711 לשוהם / יהוד-מונוסון, שפועל בתדירות נמוכה יותר.

שירות ההסעות החינמיות במטרופולין דן הושק על ידי העיריות בחודש דצמבר, למרות התנגדותם של הממשלה ומשרד התחבורה. מדובר ביוזמה מקומית של מספר עיריות שחברו יחד כדי לספק מענה תחבורתי בסופי השבוע לתושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי.

כבר בשבוע הראשון הוגדר המיזם על ידי העיריות כ'הצלחה מסחררת', והן הרחיבו את השימוש בו במטרה להדביק את הביקושים. המממנת העיקרית של השירות היא עיריית תל אביב, אליה חברו העיריות הנוספות המשלמות עבור המסלול אותו מבצעים הקווים הנכנסים לשטחן. לאחר שהעיריות נאלצו להתמודד עם ירידת הכנסות בשל משבר הקורונה, עלתה השאלה האם השירות יחזור לפעול במתכונתו המקורית למרות העלויות הכבדות, אך כעת, כאמור, השירות חוזר לפעולה.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, אמר על חזרת המיזם: "אני מברך על חזרת שירות ההסעות נעים בסופ"ש, שהנו פרי שיתוף פעולה בין רשותי, המספק מענה על צורך קיים וחשוב של רבים מתושבי גוש דן. לאחר ההצלחה האדירה בהפעלתו והפסקתו לאור המצב המורכב במדינה בחודשים האחרונים, כעת השירות חוזר, בכפוף לנהלי משרד הבריאות. קיבלנו מאות פניות בקשה להחזרת השירות ואני שמח ששוב יתאפשר לתושבי העיר להגיע ולחזור גם בסופי שבוע בבטחה ובבריאות למקומות השונים".