אחרי קיפאון ממושך: משרד החוץ הודיע על מינוי שגרירים חדשים

משרד החוץ הודיע על מינויו של השר גלעד ארדן לשגריר באו"ם והחל מינואר 2021 הוא יכהן גם כשגריר ישראל בוושינגטון • איסמעיל חלדי יכהן כשגריר באריתריאה והוא הבדואי הראשון שיכהן כשגריר ישראלי • המינויים כפופים לאישור הממשלה

ח"כ גבי אשכנזי  / צילום: דוברות משרד החוץ
ח"כ גבי אשכנזי / צילום: דוברות משרד החוץ

אחרי תקופת קיפאון ממושכת, שנבעה ממערכות הבחירות המרובות ב=2019-2020, הודיעו היום במשרד החוץ על שורה של מינויים לתפקידי שגרירים ברחבי העולם.

השר גלעד ארדן מונה לשגריר ישראל באו"ם, והחל מינואר 2021 הוא ישמש גם כשגריר ישראל בוושינגטון. הקדנציה של רון דרמר, כשגריר ישראל בוושינגטון, הוארכה היום עד לינואר 2021. ח"כ אופיר אקוניס ימונה לשר לפיתוח אזורי במקום ארדן בימים הקרובים.

בנוסף במשרד החוץ הודיעו על המינויים הבאים:

איסמעיל חלדי, ישמש כשגריר הבדואי הראשון, והוא ייצג את ישראל באריתריאה. לפני מספר שבועות הותקף חלדי על ידי מאבטחים בתחנה המרכזית בירושלים. קודם לכן שירת חלדי בקונסוליה הכללית של ישראל בסן פרנסיסקו וכממונה על המאבק בתנועת החרם בשגרירות ישראל בלונדון.

לתפקיד שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה מונתה מירב איילון שחר. איילון שחר שירתה כשגרירת ישראל בווייטנאם וכסמנכ"ל תיאום במשרד החוץ.

לתפקיד שגריר ישראל לארגון ה-OECD (בפריז) מונה חיים אסרף ששירת בעבר כסגן השגריר בירדן וכראש חטיבה באגף מזרח תיכון במטה משרד החוץ.

לתפקיד שגריר ישראל בדרום קוריאה מונה עקיבא תור, לתפקיד שגרירת ישראל בפינלנד מונתה חגית בן יעקב, לתפקיד שגריר ישראל בסרביה מונה יהל וילן, לתפקיד שגריר ישראל בניו זילנד מונה מר רן יעקובי ולתפקיד שגרירת ישראל באוזבקיסטן מונתה זהבית בן הילל.

לתפקיד שגריר ישראל בנפאל מונה חנן גודר, אשר משמש גם כיו"ר ועד עובדי משרד החוץ ומי שהוביל בשנים האחרונות מאבקים רבים של המשרד שדולל בתקציביו.

לתפקיד הקונסול הכללי בבוסטון מונה מירון ראובן, עד לאחרונה ראש הטקס של משרד החוץ ולשעבר שגריר ישראל בקולומביה, בוליביה ופורגוואי.

מינויי משרד החוץ כפופים לאישור הממשלה.