נערכים לסגר? עלייה בקניות ברשתות ובעיקר באתרי האונליין

בשופרסל מדווחים עלייה של 10% בצריכה הכללית, כולל בהזמנות באתר האינטרנט של הרשת אך לא מזהים חוסרים במוצרים מסוימים • גם בסופר פארם מרגיעים שלא צפוי מחסור במוצרים מסוימים ואף מייחסים לציבור הישראלי ניסיון בכך שהוא מבין שהחנויות יישארו פתוחות לרשותו

מחכים בתור לקניות/ צילום: איל יצהר, גלובס
מחכים בתור לקניות/ צילום: איל יצהר, גלובס

גל שני גם בקניות. עם החשש מסגר ומהתפרצות שנייה הציבור מתאים את הרגלי הקניות. בשופרסל מדווחים עלייה של 10% בצריכה הכללית, כולל בהזמנות באתר האינטרנט של הרשת. ברשת לא מזהים חוסרים במוצרים מסוימים. גם בסופר פארם מרגיעים שלא צפוי מחסור במוצרים מסוימים ואף מייחסים לציבור הישראלי שמגיע ל"גל השני" ניסיון בכך שהוא מבין שהחנויות יישארו פתוחות לרשותו. ברשת מציינים כי בשלב זה לא נרשמה עלייה במכירות במחלקות השונות.

איתן יוחננוף, בעלי הרשת יוחננוף מזהה התאמה של קניות מזון המיועד לימי סגר לצד עלייה משמעותית בצריכה של מסכות שמחירן נשחק. לשאלה האם יש תופעה של אגירת מוצרי מזון וטואלטיקה אמר "זה לא ברמת היסטריה שהייתה אלא בהתנהלות מדודה והגיונית". באותה נשימה מזהיר יוחננוף מפני סגר באומרו "הנזק הכלכלי של סגר נוסף יהיה משמעותי בהרבה משום שעוד לא התאוששנו מהנזק הכלכלי של הגל הראשון, זו תהיה מכה על מכה. במקום סגר צריך להשקיע בחינוך התנהגותי ובהקפדה על נהלים".

ואכן הציבור מתכוון כנראה להקפיד יותר: שאול סלם מנכ"ל מדילינק, אתר המשווק מוצרי פארם מספר על זינוק של 70% בהזמנות של מסיכות, ג'ל לחיטוי ידיים ומוצרי חיטוי למיניהם. לדבריו המכירות בכלל הקטגוריות עלו בכ-30%. סלם מבחין בצריכה של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח שמחליפים את הביקור במכוני היופי, כך למשל מכירת מוצרי שיער מקצועיים שעלתה בכ-20%.

גם בסופר המקוון Quik מזהה המנכ"ל אבירם גנות עלייה בקניות. לדבריו, ״בימים האחרונים חלה עלייה של יותר מ-50% בביקוש להזמנות אונליין". עוד הוא אומר כי "למעט עלייה קלה במוצרי בסיס כגון נייר טואלט ביצים וטונה, לא ניכרת עלייה בגודל הסלים". במדילינק ובקוויק אף נערכים להגברת הביקוש כשבחברות מגייסים כוח אדם לתגבורת.