אוטוטק | פיצ'ר

הסטארט-אפ הישראלי RFISee מכניס לכלי רכב טכנולוגיית רדאר של מטוס קרב

מהנדסי החברה הצליחו לפתח פתרון המבוסס על טכנולוגיית Phased-Array, המשמשת במערכות צבאיות חדשניות דוגמת מטוס הקרב F-35 ובמערכות הגנה אווירית נגד טילים ולהביא את החיישנים לרמת המחירים של חיישני רכב הקיימים בשוק

חברת הסטארט-אפ הישראלית RFISee מרעננה, המפתחת טכנולוגיית רדאר לטווחים ארוכים לתעשיית הרכב, חשפה רדאר ארבעה-ממדי על גבי שבב, שהוא הראשון בעולם בטכנולוגיית Phased-Array. הטכנולוגיה הזו שימשה עד כה בעולם בעיקר במערכות רדאר צבאיות במטוסים ובמערכות הגנה אוויריות.

הרדאר של RFISee פועל בכל מזג אוויר ומסוגל לזהות מכוניות בטווח של 500 מטרים והולכי רגל מ-200 מטרים. אבות טיפוס של הרדאר של RFISee כבר נמצאים בבדיקה של יצרנים וספקי Tier-1 מובילים בענף הרכב והוא מיועד להיות מתומחר ברמה שניתן יהיה להתקין אותו בכלי רכב מייצור המוני. 

הצוות המוביל של RFISee כולל את היו"ר ניסים הדס, המנכ"ל לשעבר של אלתא ומומחה עולמי לרדארים; המנכ"ל ד"ר משה מייסד, שצבר ניסיון רב בהחדרה לשוק של מוצרי deep-tech; המייסד המשותף וה-CTO ניר מור, מומחה לתוכנה ולדימות ברדארים; המייסד המשותף והמדען הראשי פרופ' ערן סוחר, מומחה עולמי בשבבי CMOS RF ומנהל תחום הפיתוח העסקי ד"ר יצחק שנברג, שניהל צמיחה של סטארט-אפ בתחום השבבים עד להפיכתו לחברה עם הכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר.

עד כה פיתוחי RFISee מומנו על ידי קבוצות המשקיעיםClear Future ,Drive , NextGear ורשות החדשנות. החברה מתכננת סבב גיוס הון שמיועד להשלמת קו מוצרי הרדאר, אספקת דוגמאות מוצר ליצרני רכב וספקי Tier-1 בסוף 2021, וביסוס של שותפויות מסחריות. החברה מעסיקה כיום עשרה עובדים ומגייסת אלגוריתמאים בתחומי הרדאר ועיבוד האותות.