הספר החדש של נפתלי בנט: "איך לנצח מגפה"

בחלקו האחורי של הספר נכתב: "בנט פעל בצמתי ההכרעה הקריטיים בשלבים הראשונים של משבר הקורונה. בספר זה הוא מתאר מה התרחש מאחורי הקלעים של הקרב ומסביר שאם אנחנו רוצים לנצח - הבירוקרטיה חייבת לפנות את הדרך ליזמות" • מועד הפרסום של הספר אינו ידוע בשלב הזה

נפתלי בנט נואם בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
נפתלי בנט נואם בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבטחון לשעבר, נפתלי בנט, עומד להוציא בזמן הקרוב ספר חדש - "איך לנצח מגפה" בהוצאה לאור של 'סלע מאיר', הוצאת ספרים בולטת בצד הימני של המפה ומי שחתומים על הספר של יועצו לשעבר של נתניהו ארז תדמור 'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל' וכן על הספר של עו"ד שמחה רוטמן 'מפלגת בג"ץ".

בנט, שעולה בסקרים הפוליטיים למספרים חסרי תקדים מבחינתו, נערך למערכת בחירות רביעית תוך זמן קצר בסיומה של שנה מטלטלת מבחינתו. במערכת הבחירות מועד א' (אפריל 2019) מפלגתו 'ימינה' לא עברה את אחוז החסימה ומיד לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו פיטר אותו מתפקיד שר החינוך. במערכת הבחירות מועד ב' (ספטמבר 2019) בנט התחלף עם שקד והמפלגה בראשותה הוציאה בקלפיות 7 מנדטים. במערכת הבחירות מועד ג' (מרץ 2020), שב בנט לעמוד בראש והמפלגה הוציאה 6 מנדטים, אך רפי פרץ עבר לליכוד והם נותרו עם 5 מנדטים.

בין לבין, כדי לחסום את אפשרות חבירת ימינה לכחול לבן, מונה בנט לשר הבטחון ובתפקיד הזה הוא כיהן כאשר מגפת הקורונה פרצה בישראל. מתפקידו כשר הבטחון בנט שם (כמעט) את כל הנושאים המדיניים בצד, ועסק באינטנסיביות בטיפול במניעת הפצת המגפה. כאשר כל הזירה הפוליטית טיפלה בסיפוח ובויתור לנתניהו על הטבות מס שהוא קיבל, בנט חיבר תכנית עבודה להתמודדות עם הקורונה ולפתרונות לבעלי העסקים.

מועד הפרסום של הספר אינו ידוע בשלב הזה. על כריכת הספר מצוין בנט כ"יו"ר הימין החדש" (וֹלא ימינה) ושר הבטחון לשעבר, אם כי היה שר חינוך במשך מספר שנים, לעומת מספר חודשים כשר בטחון.

עוד נכתב בחלקו האחורי של הספר: "בנט פעל בצמתי ההכרעה הקריטיים בשלבים הראשונים של משבר הקורונה. בספר זה הוא מתאר מה התרחש מאחורי הקלעים של הקרב הבריאותי והכלכלי ומסביר שאם אנחנו רוצים לנצח - הבירוקרטיה חייבת לפנות את הדרך ליזמות".

בין הממליצים לקריאת הספר ניתן למצוא את אלוף במיל' עמוס ידלין ראש מכון ה INSS, פרופ' גבי ברבש ודב מורן, יזם הייטק. ברבש מצוטט על הספר כאומר "כשותף להתרעות של בנט, כולי תקווה שהלקחים יופנמו והקורונה אכן תהפוך ממגפה להזדמנות ליזמות והתחדשות".

עוד מציין בנט על כריכת הספר כי "הקורונה קוראת לישראל להפוך לגרסה טובה יותר, מעודכנת יותר וחדשנית יותר של עצמה - ובכך לתרום לאנושות כולה. אני משוכנע שאנחנו יכולים להצליח בכך. זו התכנית שלי".