מרים נאור: "אני לא מאמינה שפרקליטות המדינה תופרת תיקים לאנשים"

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור השתתפה לפני שעה קלה בכנס ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין • נאור התייחסה לתחקיריו של העיתונאי קלמן ליבסקינד בפאנל בו השתתפה בוועידה

מרים נאור / צילום: אלון רון
מרים נאור / צילום: אלון רון

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור השתתפה לפני שעה קלה בכנס ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.

בפאנל בהנחיית פרשן "גלובס" חן מענית, התייחסה נאור למציאות של כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ולתמונה של נתניהו מתייצב למשפטו כשחצי ממשלה מאחוריו כשהוא טוען שמערכת המשפט תפרה לו תיק. "אני לא מאמינה שפרקליטות המדינה תופרת תיקים לאנשים. החלטה להגיש אישום נגד ראש הממשלה היא קשה בפרט לאדם כמו מנדלבליט שהיה יד ימינו, מזכיר הממשלה ולא עושה את זה מתוך הנאה או להפיל את ראש הממשלה. הוא עושה את זה כי זו המסקנה אליה הגיע. המשפט יהיה גם משפטו של מנדלבליט. הכי פשוט זה לסגור תיק, ולא להתמודד. אני לא מכירה את הראיות אבל אני מאמינה שמנדלבליט מאמין שיש בו בסיס לאישום. מערכת המשפט מוצאת עצמה תחת מתקפה יומיומית כל הזמן. שופטי ישראל מציירים אותם כאילו פועלים ממניעים אישיים להעשיר את כיסם ומקורביהם ועוד".

הנשיאה נאור התייחסה לתחקיריו של העיתונאי קלמן ליבסקינד. "התרומה שלי הצנועה תהיה להעמיד כמה דברים על דיוקם, הטענות הכי מוחצות נגד נשיאת העליון שאני מבהירה שהיא חברה שלי היא שפעלה שלא על פי רשימת המניעויות שלה כדי להתעשר באמצעות בעלה. התשובה מאד פשוטה מי שמכניס חברת ביטוח לרשימת מניעויות זה בדיוק כדי זהתיק לא יובא בפניו. מי שמכניס את חברות הביטוח לרשימת המניעויות לא יתעשר מהן".