אמזון: עד סוף 2020 נגייס עוד 150 עובדים בישראל

עם התוספת, צפויה מצבת העובדים במרכזי הפיתוח של אמזון בישראל לעמוד על 1,300 עובדים • המשרות המדוברות לא יהיו בתחומי המסחר הקמעונאי המקוון, אלא במסגרת פעילות הפיתוח של אמזון בישראל הנוגעות לשירותי הענן שלה AWS, וכן על הפעילות המבוססת על חברת אנפורנה

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry

שבוע לאחר שאמזון העולמית הודיעה על גיוס של 100 אלף עובדים לפעילותה הקמעונאית בארה"ב ובקנדה, מודיעה החברה על הרחבת מצבת העובדים של החברה בישראל בתחומי הפיתוח ותחומים משיקים. אמזון, שפעילה בישראל מאז שנת 2014, הודיעה על פתיחת 150 משרות חדשות שיביאו עד סוף שנת 2020 את סך מצבת העובדים של החברה בישראל בתחום הפיתוח ל-1,300.

יש להדגיש כי הגיוס של אמזון הוא לא בתחומי המסחר הקמעונאי המקוון, תחום שאמזון נכנסה אליו בישראל בהיקפים מצומצמים ביותר. המשרות החדשות הן במסגרת פעילות הפיתוח של אמזון בישראל הנוגעות לשירותי הענן שלה AWS, וכן על הפעילות המבוססת על חברת אנפורנה, אותה רכשה אמזון ב-2015. אנפורנה מפתחת חומרה בעלת ביצועים גבוהים המיועדת לשימוש אופטימאלי ב-AWS .

פעילות פיתוח נוספת של אמזון בישראל מתבצעת בקבוצות של CloudEndure, אותה רכשה אמזון ב-2019, ובגופים נוספים: Sizmek , אלקסה שופינג, Prime Air  Lab126, ו- E8. המשרות החדשות הן במרכזי פיתוח ובמשרדים של אמזון בתל אביב, בחיפה ובהרצליה.

ההודעה של אמזון מגיע בתקופה שבה מצד אחד עובדים רבים יצאו לחל"ת או פוטרו, אך מצד שני מתנהלת תחרות קשה ומתמדת על כוח אדם האיכותי ביותר - בין מרכזי הפיתוח של מעצמות הטכנולוגיה הרב לאומיות, הסטארט-אפים המקומיים וכן חברות ההייטק המקומיות, כולל התעשיות הביטחוניות.

בשנתיים האחרונות ביצעה אמזון מספר מהלכים חשובים של התרחבות בשוק הישראלי. ב-2018 נפתח במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב "Floor28" - המספק לסטארטאפים וליזמים בשלבים מוקדמים משאבים טכנולוגיים, הכוונה והדרכה ממומחי AWS באמצעות תוכנית התמחות. ב-2019 השיקה AWS תשתית ראשונה בישראל עם מתקן CloudFront, והשנה השיקה אמזון בישראל גם את Outposts ואת AWS Direct Connect, המאפשרים לארגונים בישראל להפעיל את טכנולוגיות AWS במרכזי המחשוב שלהם.

בניגוד להתרחבות של AWS בישראל, בתחום הקמעונאות במצב שונה. הנוכחות של אמזון בארץ, כמו גם במדינות אחרות, הצטמצמה במהלך ששת החודשים האחרונים, והפעילות המקומית מדשדשת ולא מקודמת על ידה. אמזון נכנסה לישראל עם פעילות סחר מקוון לוקאלית - כלומר זירת מסחר אונליין, אבל רק למוכרים צד שלישי (כאלה שמספקים בעצמם את הסחורה). בשלב זה אמזון לא פותחים בישראל מרכז לוגיסטי, והם לא מספקים משלוחים וסחורה בעצמם.

יצוין עוד, שעל רקע משבר הקורונה, אמזון הקטינה את נפח הפעילות שלה בעולם, על מנת להתמקד בשוק האם שלה בארה״ב. כתוצאה, גם המשלוחים מארה"ב לישראל עדיין יקרים מאוד.