הרמטכ"ל כוכבי: "הצלחת מיגור הקורונה תלויה בתרבות, משמעת ומילוי הנחיות"

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר בביקור במפקדת "אלון" של פיקוד העורף כי משימת מיגור הקורונה היא משימה ראשונה במעלה של צה"ל והוא לא יחסוך במשאבים, בכוח אדם, באנשי פיתוח, באמצעי פיתוח, ובקשב, כדי להביס את הנגיף

הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקור במפקדת "אלון" של פיקוד העורף / צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקור במפקדת "אלון" של פיקוד העורף / צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אומר כי משימת מיגור הקורונה היא משימה ראשונה במעלה של צה"ל והוא לא יחסוך במשאבים, בכוח אדם, באנשי פיתוח, באמצעי פיתוח, ובקשב, כדי להביס את הנגיף.

בביקור במפקדת "אלון" של פיקוד העורף שהוקמה לפני חודשיים אמר כוכבי, שההצלחה של המשימה, "יושבת על דבר אלמנטרי שנקרא תרבות, נקרא משמעת, ונקרא מילוי הנחיות. המכונה הזאת שבניתם פה והיא מוצלחת מאוד, היא מכונה שהאפקטיביות המלאה שלה היא בתנאי שיש בציבור אכיפה, משמעת והתנהגות שתואמת את ההנחיות. בלי ההתנהגות הזאת, האפקטיביות של המכונה הזאת או נפגעת או נפגעת בצורה משמעותית. והמשמעת והתרבות והאכיפה היא גם פונקציה של מנהיגות. ביקרנו אתמול ברשות כזאת, (דליית אל כרמל שהצליחה להפחית דרמטית את שיעור ההדבקה, ד' ז') ראינו שברגע שיש שם עמידה זקופה ואיתנה, מעורבת, אינטנסיבית, ברגע שמפיצים סרטונים ואמצעי הפיקוח עובדים, יש תוצאות. אנחנו צריכים להגיד את זה לעצמנו, אנחנו צריכים להגיד את זה כלפי חוץ" .

ביקור הרמטכ"ל הגיע לאחר פרסום הכתבה ב"גלובס" אתמול, בה הועלו הסיבות לעיכוב בצעדים החיוניים לקטיעת שרשראות ההדבקה ובראשם העיכוב בהעברת האחריות לצבא עד לחודש אוגוסט. לצד זה הובאו הערכות כי המערכת החדשה שהוקמה, המסנכרנת את כל הגורמים העוסקים בתחום, בין השאר באמצעות תוכנה חדשנית, המיידיות במתן מענה לנדבקים ולמי שבאו עימם במגע, והתיגבור של החוקרים האפידמיולוגים, כל אלה ביחד עם הסגר אמורים להביא לתוצאות בשבועות הקרובים.