מנהל רמ"י החדש ימונה ע"י ועדת איתור במסגרת נציבות שירות המדינה

החלטה זו נפלה בפגישה שקיימו נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ושר השיכון הנכנס, כהן • זאת על אף ששר השיכון היוצא, יעקב ליצמן, והשר הנכנס, יצחק כהן, צידדו במינוי שלא באמצעות ועדה כזו

נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ / צילום: אבי אוחיון, לע"מ
נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

מנהל רמ"י החדש ימונה על ידי ועדת איתור במסגרת נציבות שירות המדינה, וזאת על אף ששר השיכון היוצא, יעקב ליצמן, והשר הנכנס, יצחק כהן, צידדו במינוי שלא באמצעות ועדה כזו. החלטה זו נפלה היום בפגישה שקיימו נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ושר השיכון הנכנס, כהן.

מהודעות ששחררו שני המשרדים, לא מובן מדוע משרד השיכון נסוג ממאמציו, למנות את יו"ר רשות החברות ומי שכיהן כיועץ המשפטי של רמ"י, ינקי קוינט למנהל הרשות, ללא ועדת איתור. מאמצים אלה באו לידי ביטוי גם מבקשה לחוות דעת שהוציאו השר לשעבר ליצמן ומלחליפו כהן מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, שאכן אישרה למנות את קוינט ללא צורך בוועדת איתור. ליצמן וכהן הסבירו כי קיימת דחיפות למנות מחליף למנהל הפורש עדיאל שמרון, שיסיים את תפקידו ככל הנראה עד לסוף השנה. ואולם גם זילבר כתבה, כי יש לתת עדיפות של ממש למינוי באמצעות ועדת האיתור.

מהודעת הנציבות עולה, כי מי שיזם את השינוי היה הרשקוביץ. "בעקבות בקשה של המשרד לבצע את המינוי על ידי ועדת מינויים , התקיימה פגישה אצל נציב שירות המדינה עם השר ובכירים במשרד. נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, הדגיש בפגישה את השיקולים השונים, ובכללם שאלות של אמון הציבור וכן העובדה שמדובר במשרה ניהולית מקצועית בכירה בה לעצמאות ולאי התלות של נושא המשרה חשיבות מיוחדת, שהביאוהו להחלטה כי המינוי חייב להתקיים בהליך תחרותי באמצעות ועדת איתור. השר קיבל את עמדת הנציב ומשך בחזרה את הבקשה לקיים ועדת מינויים. לבקשת השר ולפי הוראת הנציב, מינהל הסגל הבכיר בנציבות התחיל לטפל בהקמת ועדת איתור לתפקיד.

נבקש להדגיש כי תפקיד הנציב הינו לבצע הליך מינוי תקין ושיוויוני, ובמיוחד לנוכח בכירות המשרה שבה מדובר.הליך של וועדת האיתור הינו הליך שוויוני שבו כל מי שעונה לתנאי הסף יוכל להגיש מועמדות", נמסר מהנציבות.

ואילו מטעמו של כהן נמסר, כי "שר הבינוי והשיכון, יצחק כהן, פנה לנציבות שירות המדינה להקמת ועדת איתור וולנטרית למינוי מנהל רשות מקרקעי ישראל.לאחר דיון ארוך ומקצועי בין שר השיכון לנציב שירות המדינה, לבחינת אופן הליך מינוי מנהל רשות מקרקעי ישראל, החליט שר הבינוי והשיכון להקים ועדת איתור וולנטרית אשר תפעל לאיתור מנהל לרשות. ההליך עליו הוחלט יהא יעיל ובלוח זמנים קצר ככל הניתן על מנת לאייש את התפקיד באופן המהיר והאיכותי ביותר".