האשמות חריפות ותלונות על "האזנות סתר בדירקטוריון": הסכסוך בקבוצת קרסו מסלים

מכבי קרסו, המחזיק ב-12.5% ממניות קרסו נדל"ן ומכהן בה כדירקטור, טוען כי המנכ"ל, הסמנכ"ל ומזכיר החברה השמיצו אותו כשטענו שהקליט בסתר ישיבת דירקטוריון • קרסו נדל"ן: "מדובר בתביעת סרק שתכליתה סיבוב יחסי ציבור ותו לא"

מכבי קרסו / צילום: יוטיוב
מכבי קרסו / צילום: יוטיוב

הסכסוך בין מכבי קרסו, דירקטור קרסו נדל"ן, לחברה מסלים: היום הגיש קרסו תביעת לשון הרע נגד מנכ"ל החברה דן פרנס, סמנכ"ל הכספים ראובן קידר ועו"ד הראל שהם - מזכיר ויועץ משפטי בחברה.

מכבי, המחזיק ב-12.5% מהון המניות ונכדו של מייסד החברה, טוען כי השלושה השמיצו אותו בכך שטענו שנתפס "מקליט בסתר" ישיבת דירקטוריון, בעוד שלדבריו הקליט באופן גלוי וחוקי את הישיבה. "עלילה מרושעת כוזבת אשר נועדה כולה לפגוע במוניטין של התובע וליצור לו תדמית שלילית", נטען בתביעה.

על פי התביעה, השלושה הפיצו בפני חברי הדירקטוריון, צוות עורכי הדין ויועץ התקשורת אבי בניהו ששכר הדירקטוריון וככל הנראה גם לפני עובדים נוספים בחברה את השמועה הכוזבת כאילו נתפס כשהוא מקליט בסתר את ישיבת הדירקטוריון.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו ורונן בוך, והיא מהווה המשך ישיר לתביעה המרכזית שהגיש קרסו נגד חברי הדירקטוריון של החברה, רובם בני משפחתו, ונגד מנכ"ל החברה פרנס, במסגרתה הוא טוען לאי סדרים בפעולות החברה. במסגרת התביעה המרכזית טוען קרסו טענות קשות וחריפות נגד האופן בו מנוהלת החברה על ידי בני משפחתו. בין היתר הוא טוען שהחברה מנוהלת באופן שאינו מקצועי תוך אפליית חלק מבני המשפחה, וכי "החברה מוציאה סכומים בלתי פרופורציונאלים להנהלה, ובכלליות באופן שמבזבז את כל הכנסותיה מעסקי הנדל"ן המניב שבבעלותה".

"ייחוס כוזב של פעולה מכפישה לתובע"

חברת קרסו נדל"ן היא חלק מקבוצת קרסו שהוקמה על ידי מר משה קרסו ז"ל, סבו של מכבי, עוד בטרם קום המדינה. קבוצת קרסו עוסקת בתחום יבוא הרכב ותחום הנדל"ן. היא עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בשליטתה ובאחזקתה, בתחום הנדל"ן המניב הכולל מבני משרדים ומסחר, וכן בתחום הנדל"ן לייזום הכולל בעיקר פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית.

"בניסיון להסיט את הדיון מפעולתם הרשלנית (חלקה זדונית) בניהול החברה, הם החליטו לעשות את המעשה הקל ביותר שניתן לעשות - להפיץ שקרים פוגעניים אודות התובע במטרה להסיט את הדיון מהכישלון הניהולי שלהם ומעסקאות בעלי העניין שהם מאפשרים לקיים. וכיצד? באמצעות ייחוס כוזב של פעולה מכפישה לתובע - היא אותה הקלטה סתר שלא היתה מעולם", נכתב בכתב התביעה.

בתביעה נטען כי האמירה עולה כדי לשון הרע מאחר ואין בה שמץ של אמת והיא משפילה, מבזה ונועדה לפגוע במשרתו ומעמדו של מכבי בחברה. "שמו הטוב של התובע אינו הפקר והוא לא יאפשר לנתבעים להשחיר את שמו ולהפיץ עליו עלילות כוזבות שאינן תואמות את המציאות".

קרסו תובע 140 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע ומבקש מבית המשפט שיורה לשלושה לפרסם הודעה בכתב לכל עובדי חברת קרסו ונושאי המשרה לפיה הם חוזרים בהם מההשמצה.

על פי כתב התביעה, המקרה בגינו הוגשה התביעה התרחש ב-20 באוקטובר, אז התקיימה ישיבת דירקטוריון החברה. קרסו החליט להקליט את הישיבה "בשל ההתנהלות הבלתי תקינה של נושאי המשרה", ועל מנת להביא את הדברים בפני יועציו המשפטיים ובפני בית המשפט. הוא הגיע לישיבה במשרדי החברה עם מכשיר הקלטה גדול מימדים המורכב מיקרופון ומכשיר הקלטה, הניח את החלקים על השולחן באופן שלטענתו ניתן היה להבחין היטב במכשיר.

"שלא במפתיע וכמצופה מאלה המבקשים להסתיר את פעולותיהם ומחדליהם, רוב נושאי המשרה בחברה התנגדו להקלטה חלילה שדבריהם יתועדו וניתן יהיה להראות את האופן הפגום בו הם מנהלים את החברה", נכתב בתביעה. לאחר ההתנגדות עצר קרסו את ההקלטה למרות שטען כי ההקלטה נעשתה כחוק ועל פי התביעה, אף הציג במעמד ישיבת הדירקטוריון חוות דעת משפטית התומכת בזכותו להקליט את הישיבה.

מחברת קרסו נדל"ן נמסר: "מדובר בתביעת סרק שתכליתה סיבוב יחסי ציבור ותו לא".