קמפיין החיסונים הישראלי מתחיל: צוותים רפואיים יחוסנו בתחילת שבוע הבא

בבתי החולים החלו לקבוע תורים לחיסון הצוותים הרפואיים כבר מיום ראשון הקרוב • בשבוע הבא צפוי גם להתחיל הקמפיין לחיסון הקשישים במוסדות הסיעודיים

סנדרה לינדזי, אחות, הייתה הראשונה שקיבלה את החיסון לקורונה בארה"ב / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
סנדרה לינדזי, אחות, הייתה הראשונה שקיבלה את החיסון לקורונה בארה"ב / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

משרד הבריאות הישראלי צפוי לאשר את החיסון לקורונה של פייזר בימים הקרובים, לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאית (ה-FDA) העניק לו אישור חירום ביום שישי שעבר. כך, בבתי החולים כבר החלו להיקבע תורים לחיסון לצוותים הרפואיים, החל מיום ראשון הקרוב, ה-20.12. זאת, לעומת דיווחים קודמים של משרד הבריאות לפיהם הקמפיין יחל רק ב-27.12.

לישראל כבר הגיעו מאות אלפי מנות חיסון, והמנות צפויות להמשיך לזרום ארצה בשבועות הקרובים. לכן ככל הנראה בשבוע הבא יחל גם הקמפיין לחיסון הקשישים במוסדות הסיעודיים. משרד הבריאות החל לגייס אחים ואחיות במספרים גדולים לביצוע בפועל של מבצע ההתחסנות.

מתוך הערכה שחיסונים נוספים נמצאים בדרך; יחלו קופות החולים בשבוע הבא ליצור קשר עם מבוטחים מבוגרים או בסיכון כדי לקבוע עבורם תור. הפניה תהיה מקופת החולים למבוטח, ולא ניתן יהיה להתקשר לקבוע תור.

משרד הבריאות מסר ביום ראשון כי קמפיין ההתחסנות יפתח בחיסון ראש הממשלה, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות. כמו כן יוצר משרד הבריאות קשר עם ידוענים שמעוניינים להתחסן כדי לעודד אותם לעשות זאת באופן פומבי כחלק מקמפיין ההסברה לחיסון. לא ברור עדיין האם הידוענים יקבלו את החיסון לפני המבוגרים וקבוצות הסיכון.