שם ראשון בכוורת של חולדאי: שר המשפטים אבי ניסנקורן עובר מכחול לבן למפלגה החדשה

לגלובס נודע כי לפי סיכום עם רון חולדאי, אבי ניסנקורן יוצב באחד משלושת המקומות הראשונים במפלגה החדשה • גנץ צפוי להחזיק בתפקיד שר המשפטים • ניסנקורן טוען כי גנץ עשוי לחבור לגדעון סער

אבי ניסנקורן / צילום: אורן בן חקון
אבי ניסנקורן / צילום: אורן בן חקון

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע לשר הביטחון בני גנץ על החלטתו לעזוב את כחול לבן ולהצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי. בהודעה שפרסם כתב ניסנקורן: "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים".

כצפוי גנץ מתכוון לפטר את אבי ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים. בשיחה ביניהם דרש גנץ כי ניסנקורן יתפטר. בהודעה מטעם גנץ נאמר: "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך". בכירים בכחול לבן אומרים כי בשלב זה, כפי שפרסמנו בגלובס, גנץ יחזיק בתפקיד בעצמו.

הבעיה מבחינת גנץ במהלך זה היא שפיטורי ניסנקורן הם בגדר מתנה לנתניהו. זאת מכיוון שניסנקורן הוא המתנגד העיקרי לניסיונות של נתניהו וסביבתו לשינויים במערכת המשפט. כעת גנץ ינסה להחזיר לעצמו את מעמד המגן על מערכת המשפט.

בסביבת ניסנקורן מאשימים את גנץ כי בכוונתו להפנות את המפלגה למקום ימני יותר, ואולי אף לחבור לגדעון סער ומפלגתו החדשה. לדבריהם, כך עלה והובן בשיחה בין השניים גנץ וניסנקורן בסוף השבוע. לדברי אנשי ניסנקורן זו הייתה הסיבה העיקרית לעזיבה, עם זאת הם מודים כי ניסנקורן בדק את האפשרויות לחבירה עם יש עתיד כבר קודם לכן, וניהל מגעים עם חולדאי במקביל. חולדאי הקרוב ביותר לאידיאולוגיה שבשמה פועל אבי ניסנקורן הן במובן הכלכלי והן זה שנועד לשמור על שלטון החוק.

בתוך כך, בני גנץ אמור גם הוא למסור על כוונתו לשוב ולהתמודד בראש כחול לבן הערב, במקביל להכרזה של חולדאי.

חולדאי מחכה לאייזנקוט

לגלובס נודע כי לפי סיכום עם חולדאי הוא יוצב באחד משלושת המקומות הראשונים, רמז לכך שחולדאי מתכוון לצרף אישיות בכירה נוספת, וההערכה היא כי מדובר בציפי לבני (עם זאת,  לבני עד כה לא אישרה על כוונה לחזור לפוליטיקה). חולדאי אמור להכריז על הכוורת החדשה הערב בהודעה לתקשורת. מהלך זה של חולדאי מעיד על הכוונה לפנות לקהל מאוכזבי כחול לבן.

ניסנקורן מביא עימו את חברת הכנסת עינב קאבלה, המקורבת אליו שהוא צירף גם לכחול לבן, והיא אמורה להשתבץ במקום סביר בסוף העשירייה הראשונה.

בד בבד עם חולדאי מנהלים מגעים עוד כמה מפורשי כחול לבן ובהם שלושת המורדים - רם שפע, אסף זמיר ומיקי חיימוביץ'. אבל בקרבת חולדאי אומרים כי המטרה היא לא להכין מפלגה דמויי כחול לבן מדי, אלא כזו שתראה שינוי של ממש, ועם אנשים עם ניסיון ניהולי ומנהיגותי מוכח. לכן המאמצים הניכרים לצרף את לבני, שאמורה גם לענות על הצורך בשיבוץ אישה בכירה, בניגוד למה שקרה בכחול לבן.

אבל הבוננזה האמיתית של חולדאי אמור להיות הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. הוא זה שאמור לתת למפלגה את הממד הביטחוני הנחוץ לה כדי להיאבק על האלקטורט במרכז-ימין. אם חולדאי יצליח לגייס את אייזנקוט הוא צפוי להמריא למחוזות ה-20 מנדטים, יקטין בהתאמה את גדעון סער, ייפגע גם ביש עתיד, וימחק כנראה את כחול לבן.

אחד מבכירי כחול לבן אמר כי ניסנקורן עשה "מעשה נבלה" בכך שטירפד בחודשים האחרונים, ולמעשה מהקמת הממשלה כל ניסיון להגיע להסכמות עם נתניהו בנוגע למינויים ולשינויים במערכת המשפט. "מציגים אותו כגיבור - בפועל הוא אחד מהאשמים, לצד נתניהו כמובן, בכך שהממשלה לא תפקדה טוב, והוא העניק לליכוד המון תירוצים לא לקיים את חלקם שלהם בהסכם".