מרצ מבטלת את הפריימריז ומגדילה את הייצוג לחברה הערבית

ניצן הורוביץ ימשיך להוביל את המפלגה גם בבחירות הקרובות, לאחר שתמר זנדברג ויתרה על ההתמודדות מולו • המפלגה תשריין במקום הרביעי את ג'דא רינאווי זועבי, מנכ"לית אגודת הידידים של בית החולים פוריה, ובמקום החמישי יוצב עיסאווי פריג'

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ וח"כ יאיר גולן
יו"ר מרצ ניצן הורוביץ וח"כ יאיר גולן

גם מרצ מבטלת את הפריימריז לרשימתה לכנסת ולראשות המפלגה, ובד בבד מכניסה מועמדת ערביה לחמישייה הראשונה. לגלובס נודע כי המועמדת היא ג׳דא רינאווי זועבי, מנכ"לית אגודת הידידים של בית החולים פוריה ולשעבר מנכ"לית מרכז אינג'אז לקידום השלטון המקומי בחברה הערבית, שתוצג כבר מחר (ב') כמועמדת במקום ה-4 ברשימת מרצ.

ג'דא רינאווי זועבי / צילום: מרצ
 ג'דא רינאווי זועבי / צילום: מרצ

הפרטים מוסכמים על יו"ר המפלגה ועל מספר 2 תמר זנדברג, שהתלבטה אם לרוץ שוב מול הורוביץ וניסתה לדחוף לרשימה ערבית-יהודית. הפשרה שנמצאה - הכנסה של עוד מועמדת ערביה לחמישייה הראשונה וזו תיראה כך: ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, יאיר גולן ואחר כך זועבי ועיסאווי פריג' במקומות ארבע וחמש. אילן גילאון שהיה במקום הרביעי הודיע כי לא יתמודד וזועבי אמורה להיכנס במקומו.

משמעות ההסכמות אליהן הגיעו במרצ היא בעצם ביטול הפריימריז, כאשר זנדברג מוותרת על המירוץ מול הורוביץ על ראשות המפלגה. הורוביץ הבטיח זאת עוד קודם כאשר הביא את יאיר גולן להודיע כי לא ירוץ נגדו עם הצטרפותו הרשמית למפלגה, תמורת ההבטחה כי סדר הרשימה ישמר.

זנדברג ניסתה להביא לריצה משותפת עם חדש ואף נעשו סקרים שבדקו את ההיתכנות, אבל בסופו של דבר, חדש מתמקדת בניסיון לשמר את האחדות ברשימה המשותפת, ומרצ תתמודד על הקול הערבי עם מועמדים ערבים אחרים.

מרצ שתמיד ניסתה לפעול ברחוב הערבי תמצא לצידה את הליכוד ועוד מפלגות, אך נקודת הפתיחה שלה בהקשר של ייצוג ערבי טובה יותר, ומי שבאמת ירצה לקחת מספר ניכר של קולות ערבים, יצטרך לתת מינוי בכיר של ערבי ברשימתו. מנגד יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, כאישיות ביטחונית בכירה פחות אטרקטיבי לחברה הערבית.

ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' שהוביל את המהלך אמר בתגובה כי "פעלנו ליצירת שותפות ערבית יהודית במרצ ואני שמח שיחד עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הצלחנו להביא לתוצאה הטובה ביותר בדמות רשימה שתציג שותפות ערבית יהודית לצד שוויון מגדרי. בבחירות האלו, מרצ תהיה שחקן מרכזי בחברה הערבית בזכות השותפות שמתבטאת בראש ובראשונה בהרכב הרשימה".