ועדת התעדוף ממליצה: לפתוח את החיסונים לגילאי 18-16

ההמלצה של הוועדה שדנה בתעדוף החיסונים, מגיעה לאחר שנודע כי המשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, צפוי להיות קטן משמעותית מהמצופה • במשרד הבריאות ידונו אם לחסן את בני הנוער בבני הספר או בקופות החולים

פרמדיק צבאי מכין חיסון קורונה להזרקה באשדוד / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
פרמדיק צבאי מכין חיסון קורונה להזרקה באשדוד / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

ועדת התעדופים החליטה הערב (חמישי) להמליץ על הרחבת מתן חיסוני הקורונה לגילאי 18-16. הוועדה דנה באפשרויות השונות להמשך המבצע, בידיעה שמשלוח החיסונים הבא של פייזר, שמתוכנן להגיע בתחילת פברואר, צפוי להיות קטן משמעותית. הכוונה היא לאפשר רק לתלמידי י"א-י"ב להתחסן, על מנת שלא לפגוע בביצוע בחינות הבגרות.

במהלך דיון התעדוף, בחנו את האפשרויות להסיר את כלל התעדוף, או להכניס ציבורים נוספים אליו. במהלך הדיון, כל קופת חולים מציגה את הנתונים שלה והאם היא מצליחה לחסן את כל האוכלוסיות שנכנסו לתעדוף עד כה.

ברקע ההמלצה המסתמנת, קופות החולים עודכנו שהמשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, יהיה קטן מהמצופה. לפי צפי המשלוחים, ביום ראשון הקרוב צריך להגיע משלוח של מאות אלפי חיסונים, וייתכן שיהיה שבוע אחד חלש מבחינת ההתקדמות במבצע החיסונים, בשבוע הראשון של פברואר.

התחרות על ההתקדמות במבצע החיסונים בין קופות החולים קשה - בינתיים מכבי מנצחת, אבל הקופה לא חזקה במגזר הערבי והחרדי, שם היתה פחות היענות עד כה.