מבצע החיסונים מתרחב: חברות גדולות במשק יחלו לחסן במקום העבודה כבר בשבוע הבא

לגלובס נודע כי ניידות של מד"א יגיעו לחסן עובדים בחברות גדולות, כמו סודהסטרים, אסם, נסטלה ויוניליוור צפת • קופת החולים מכבי יוצאת גם היא למבצע חיסונים ותגיע, בין השאר, לתעשייה האווירית ולרפאל

אישה מקבלת חיסון נגד קורונה במתחם של כללית בהרצליה / צילום: Reuters, Amir Cohen
אישה מקבלת חיסון נגד קורונה במתחם של כללית בהרצליה / צילום: Reuters, Amir Cohen

מבצע החיסונים עולה מדרגה. לאחר שבשבועיים האחרונים נרשמת דעיכה בנכונות של הציבור להגיע להתחסן נגד קורונה, מספר חברות גדולות במשק יחלו לאפשר לעובדים להתחסן במקום העובדה עצמו.

מדובר במבצע משולב של התאחדות התעשיינים, משרד הבריאות ופיקוד העורף, והוא נועד לאפשר גישה נוחה לציבור העובדים להתחסן ולהגדיל את שיעור המתחסנים בישראל.

מד"א יופקדו על מבצע החיסונים באמצעות ניידות שאיתן יגיעו אל מקומות העבודה השונים. החברות הראשונות שהצטרפו למהלך הן חברת HP, אסם נסטלה, פלקס, סודהסטרים, יוניליוור צפת ואתרי חברת אלביט. התנאי של משרד הבריאות להצבת ניידת הוא לפחות 100 מתחסנים במקום עבודה אחד, או מספר חברות במרכז תעשייה אחד או סמוכות זו לזו שיתאגדו יחד.

חברת סודהסטרים תחל לחסן את עובדי החברה, שמספרם עומד על כ-3,000, כבר בשבוע הבא. מדובר בצעד משמעותי, יש מי שמכנה אותו "גיים צ’יינג’ר", שכן חלק נכבד מעובדי החברה שייכים לחברה הערבית, שבה מבצע החיסונים מדשדש בשלב זה. המפעל נמצא בסמוך לרהט ומעסיק הרבה עובדים מהיישוב הבדואי, שבו התחסנו עד כה רק 11% מהתושבים, ויאפשר לעובדים בתיאום מראש להביא למקום גם את בני משפחותיהם.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, שהנו בין יוזמי המהלך, מסר כי "בימים אלו אנו עושים את כל המאמצים בכלל החזיתות, בכדי להעלות את אחוז ההתחסנות בקרב עובדי התעשייה. ניידת החיסונים שיזמנו ביחד עם שאר הגופים האמונים על בריאות הציבור, מנגישה את החיסונים לעובדים ועוזרת לקדם סביבת עבודה בטוחה ובריאה לעובדים. מכיוון שישנם עובדים שיכולים להתחסן, אך בוחרים שלא לעשות זאת, אנו דורשים מהממשלה את האפשרות להוציא אותם לחל"ת או לא לשלם להם ימי בידוד במידה ויידרשו לכך".

מכבי תחסן את עובדי שופרסל ולביטוח ישיר

גם קופת חולים מכבי יוצאת במבצע חיסונים בחברות הגדולות במשק: בשבוע הבא יחוסנו עובדי תעשייה אווירית, רפאל, ישראכארט, שופרסל וביטוח ישיר. בתעשייה אווירית וברפאל יתחסנו בראשית השבוע מאות חברי מכבי בעמדות מיוחדות שייפרסו בתוך מתקני החברות. בחברת שופרסל יסיעו החל מיום שני מאות עובדים מהסניפים השונים למתחמי החיסון של מכבי הקרובים אליהם ביותר כדי לאפשר להם להתחסן באופן מרוכז בקלות ובמהירות.

בפרטנר החל השבוע קמפיין פנים ארגוני שנועד לעודד את עובדי החברה לקחת אחריות ולהתחסן, וכחלק מכך, בחברה הוחלט לסייע ולהביא את החיסונים עד לעובדים. בימים הקרובים יגיעו ניידות חיסונים של קופות החולים הגדולות בישראל, כללית ומכבי, למטה החברה בראש העין על מנת לחסן עובדים שיהיו מעוניינים בכך. בחברה בחרו שלא לחייב עובדים לחשוף האם התחסנו לטובת קבלת הטבה או כל כל פריבילגיה אחרת, על מנת לכבד את פרטיותם של העובדים.

קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי גם הן יישתתפו במבצע החיסון באמצעות ניידות מד"א שיגיעו למקומות העבודה, ובנוסף לכך הקבוצה תתרום ארוחה לארגון "לתת" בשם כל עובד שהשלים שני חיסונים (סה"כ כ-4,000 עובדים).

להבאת החיסון למקום העבודה יכולה להיות משמעות גדולה, והדבר יעזור לנטרל קשיים לוגיסטיים של מתחסנים להגעה למקום החיסון. מחשבה נוספת מאחורי המבצע היא כי הוא יפעל גם כגורם לחץ חברתי - עובדים שיראו את הניידת לידם ואת חבריהם מתחסנים, יקפצו גם הם על ההזדמנות.

עד כה חוסנו בישראל כ-3.7 מיליון איש במנת החיסון הראשונה, ועוד כ-2.3 מיליון איש במנה השנייה.