הצוללת | פודקאסט

איש המפתח במשפט נתניהו: מי אתה אילן ישועה?

משפט נתניהו יחל הבוקר בעדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר • איך הוא הפך לעד המפתח במשפטו של רה"מ? • מדוע החליט "לעבור צד" ולספר למשטרה את כל מה שהוא יודע? • ומה הוא צפוי לחשוף על דוכן העדים? • "הצוללת" עושה סדר • האזינו

אילן ישועה / צילום: יונתן בלום
אילן ישועה / צילום: יונתן בלום

הבוקר יחל שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהעד הראשון שיעלה על הדוכן הוא עד מטעם התביעה - אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר, ושחקן מפתח בפרשת 4,000 (פרשת בזק-וואלה). יש האומרים שאלמלא ההקלטות שהעביר ישועה לחוקרים בחקירה של פרשה אחרת בכלל, לא היה נולד כתב האישום כנגד נתניהו והזוג איריס ושאול אלוביץ', בעלי השליטה דאז בבזק ובאתר וואלה. 

עדותו של ישועה מסקרת, לא רק בשל מה שידע וראה לאורך השנים כמנכ"ל וואלה, אלא בשל סגנונו של האיש, שהחל את דרכו בכלל כסופר והגיע עד אחת המשרות הרמות בשוק הפרטי. במשך כחודש וחצי ישמעו השופטים בבית המשפט המחוזי את גרסתו כיצד שימש כ"עורך בפועל" של האתר והטה לכאורה את הסיקור לטובת נתניהו בתמורה להטבות רגולטוריות מופרזות להן זכה מעסיקו אלוביץ'.

בפרק החדש בפודקאסט "הצוללת" בהנחיית הילה ויסברג מתארח עורך ופרשן המשפט של גלובס, חן מענית לתאר מתי ומדוע החליט ישועה "לעבור צד" ולספר למשטרה את כל מה שהוא יודע? מה הוא צפוי לספר בעדות שלו בשבועות הקרובים, האם יעמוד תחת לחצי החקירה הנגדית? ומדוע, למרות מעורבותו הקריטית בפרשה, הוא רק עד התביעה, ואינו נאשם בה? 

  *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו והזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.