הכנסת קבעה את סדר יום ההשבעה: הממשלה תושבע ב-16:00

הדיון ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים • בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, וכל סיעה תקבל 9 דקות עבור נאומים במהלך הישיבה

צילום: רענן כהן
צילום: רענן כהן

הכנסת קבעה הבוקר (ד') את סדרי הדיון להשבעת הממשלה ה-36 שתתקיים ביום ראשון הקרוב במליאת הכנסת. בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר אושרה בקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין לקיום ישיבת כינון הממשלה בשעה ארבע ביום ראשון. הדיון ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי - על ידי ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה החלופי .

בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, וכל סיעה תקבל 9 דקות עבור נאומים במהלך הישיבה. בנוסף, הוועדה אישרה את הצעת יו"ר הוועדה וקבעה מסגרת זמן לדיבור לרה"מ החלופי יאיר לפיד וכן ליו"ר האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו - 15 דקות לכל אחד מהם. ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

עוד נקבע כי בתום הדיון ביום ראשון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת - ח"כ מיקי לוי מיש עתיד צפוי להחליף בתפקיד את יריב לוין מהליכוד. לאחר מכן יצביעו הח"כים על כינון הממשלה ולסיום יהיו הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים של ממשלת ישראל ה-36 בראשות נפתלי בנט. לאחר הטקסים וההצבעות בכנסת צפויים השרים המיועדים להיכנס לעבודה במשרדיהם ולעבור טקסי חפיפה עם אלו היוצאים.