ברקע קידום הליך ההנפקה: שורת פרישות בתעשייה האווירית

לאחר מינויו של המנכ"ל בנובמבר, הודיעו על פרישה המשנה למנכ"ל, הסמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה וסמנכ"ל השיווק • מנכ"ל תע"א: "נוכח אתגרי השוק המשתנים ובכללם שינויים טכנולוגיים, החלטנו על מספר שינויים אשר קיבלו כולם את ברכתו של דירקטוריון החברה"

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית

שורת פרישות של בכירים בתעשיה האווירית. לאחר מינויו של המנכ"ל בועז לוי בנובמבר - נמשך תהליך הריענון בהנהלת החברה. בכיר הפורשים הוא אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל, הנמצא בחברה 9 שנים ולאחר שהתמודד פעמיים על תפקיד המנכ"ל ולא נבחר החליט לחזור למגזר העסקי. מהתעשיה האווירית נמסר כי יוניאן הוביל את הכנת החברה להנפקת מניות המיעוט, גיוסי אג"ח בהיקפי עתק, תוכנית ההבראה, שינויים אסטרטגיים נרחבים בחברה ואת התמודדות החברה במהלך שיאה של מגפת הקורונה. המנכ"ל לוי מציין כי יוניאן נעתר לבקשתו להישאר בחברה עד סוף השנה כדי להמשיך וללוות את תהליך ההנפקה.

פרישה נוספת היא של סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, שיסיים את תפקידו כמנהל החטיבה עד תום שנת 2021, עם השלמת תהליך איחוד החטיבה. השלישי הוא אלי אלפסי, סמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית.

עוד שינוי הוא ויתורה של ד"ר אמירה שרון על תפקיד ה-CTO, והיא תישאר בתחום החדשנות והיזמות. בנוסף, ד"ר אביטל שריפט, מנהלת מפעל טילים בחטיבת מערכות טילים וחלל, תמונה למנהלת קשרי אקדמיה.

התעשיה האווירית תחל כעת בהליכי איתור ומינוי לכל התפקידים שהתפנו, לרבות לתפקיד של מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל שהתפנה עם המינוי של בועז לוי למנכ"ל התעשיה האווירית כולה.

לוי אומר כי "נוכח אתגרי השוק המשתנים ובכללם שינויים טכנולוגיים, צרכי לקוחות, כושרנו התחרותי ויכולת ההתמודדות של החברה אל מול האתגרים העתידיים החלטנו על מספר שינויים בחברה אשר קיבלו כולם את ברכתו של דירקטוריון החברה. אני סמוך ובטוח כי אלו יחזקו את החברה ויאפשרו לה להתמודד באופן מיטבי אל מול אתגרי ההווה והמחר".

משמעות השינויים היא בעיקר ברוחו של לוי שנכנס לתפקיד בנובמבר, ומבקש להתוות את דרכה של החברה לשנים הבאות, תוך מינוי מנהלים בכירים שילכו איתו בכיוונים שיתווה.

מינוי חשוב במיוחד שטרם נראה באופק הוא החלפתו של הראל לוקר בתפקיד יו"ר החברה. לוקר הודיע על מעבר לחברת פז - אך בינתיים נשאר בתעשיה האווירית לנוכח אי קידום מינוי מחליף על ידי השרים הממונים בשל הכאוס הפוליטי של החודשים האחרונים. בנוסף, החברה, מהגדולות בישראל, מנסה לקדם את הליך ההנפקה שנתקע בגלל ויכוחים בממשלה, ובין שרים ליועץ המשפטי מנדלבליט.