האם משפט נתניהו יידחה? הפרקליטות מבקשת דחייה בהעברת החומרים והקדמת עדותו של אבי ברגר

פרקליטות המדינה פנתה לביהמ"ש בבקשה לדחיית העברת החומרים החדשים מהטלפון של עד התביעה אילן ישועה בחודש • בבקשה ציינה הפרקליטות כי היא פועלת בהתאם למתווה החיפוש שהוסכם

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בדיון במשפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: איל יצהר
מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בדיון במשפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: איל יצהר

פרקליטות המדינה פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לדחות את העברת החומרים החדשים מהטלפון של עד התביעה מנכ"ל וואלה אילן ישועה בחודש, ובמקביל להעיד במועד הקבוע לשבוע הבא את אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. לחילופין מבקשת הפרקליטות דחייה בהעברת תוצרי החיפוש בשבוע עד ליום 12 ליולי.

"בהינתן היקפו האדיר של החומר עליו נדרשת המאשימה לעבור - כפי שהתברר לאחר שניתנה החלטת בית המשפט הנכבד - ונוכח היקף העבודה הכרוך בסיווג תכתובות הדואר האלקטרוני, אין למאשימה כל אפשרות לסיים את העברת החומרים בלוחות הזמנים הנקובים בהחלטה".

בבקשה ציינה הפרקליטות כי היא פועלת בהתאם למתווה החיפוש שהוסכם במאמץ ניכר של צוות הפרקליטים המטפל בתיק, "ובעבודה אינטנסיבית ביותר נערך עד כה מעבר פרטני על מרבית תכתובות הוואטסאפ וה-SMS של העד ישועה. במסגרת זו כ-100 אלף שורות תכתובות נבחנו באופן פרטני, ובתאריכים 23.6.21 ו-24.6.21 הועברו לידי ההגנה תכתובות העונות על הקריטריונים שנקבעו בהחלטת בית המשפט.

עוד צוין בבקשה כי הפרקליטות ערכה חיפוש בתיבת המייל של ישועה לאיתור מתוך אנשי הקשר הכוללים 24 אלף אנשים, וכי אותרו 25 אלף הודעות דואר אלקטרוני. המיפוי שערכה לפי מילות החיפוש הניב 90 אלף תוצאות.

נזכיר כי בית המשפט הורה לפרקליטות לערוך חיפוש מחדש בטלפון של ישועה, לאחר שהתגלו תכתובות הרלוונטיות למשפט שלא אותרו במהלך החקירה. במהלך חיפוש שערך עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', ברשימת אנשי הקשר של ישועה, הוא גילה כ-900 אנשי קשר פוטנציאליים וביקש לקבל את ההתכתבות איתם. כך למשל, חן מצא תכתובות של ישועה עם הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, בתקופה בה התמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ובבחירות בשנת 2015 נגד יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לטענת ההגנה, השוואת ההתכתבויות מטעמו של נתניהו לישועה, לעומת התכתבויות של פוליטיקאים אחרים, מראה כי מדובר בהתכתבויות שגרתיות, ולא ב"היענות חריגה" של ישועה לדרישות נתניהו - כפי שטוענת הפרקליטו בכתב האישום.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.