בלי קופונים: מליסרון רוכשת מקרן סקיי את פלטפורמת השיווק הדיגיטלי GROO

מליסרון רוכשת את גרופר, עד לאחרונה חברה-בת של גרופון הבינלאומית • מתכננת להשקיע בשנתיים הקרובות כ-100 מיליון שקל בשדרוג חוויית הלקוח והערך לשוכרים • המניה מטפסת מעל 5% בבורסה • במכתב לשוכרים כתבה מליסרון כי "המהלך יהווה ערך מוסף משמעותי בקניונים שלנו"

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון / צילום: סיון פרג'
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון / צילום: סיון פרג'

מאופליין לאונליין: חברת הקניונים  מליסרון  שבשליטת ליאורה עופר רוכשת מקרן סקיי את חברת גרופר המפעילה את אתר הקניות GROO, שפעל לשעבר בשם גרופון כחברת-בת של גרופון הבינלאומית. היקף ההשקעה הוא 100 מיליון שקל, לרכישה ולהשקעה מתוכננת בשנתיים הקרובות.

את דרכו החל האתר GROO בפעילויות של קופונים יומיים והפך לפלטפורמת מכירה למוצרים ושירותים בקטגוריות שונות - ממוצרי חשמל, פנאי, תיירות ועוד.

על-פי הודעתה, מליסרון מתכננת להקים זרוע דיגיטלית חדשה אליה תשולב גרופר, כך ש-17 הקניונים הנמצאים במרכזי הערים ובייעדי הביקוש בפריסה ארצית יהפכו למרכזי קניות המשלבים קניות דיגיטליות ופיזיות כאחד, תוך דגש על פתרונות השילוח (לאסט מייל).

מרכזי הקניות של מליסרון כוללים את קניון עופר רמת אביב, עופר הקריון, חוצות המפרץ, עופר גרנד קניון באר שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח תקווה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד.

נציין כי בעבר כי חברת ביג, המפעילה מרכזי קניו, שקלה להיכנס לעולמות הדיגיטל ולהקים אתר משלה שישלב את פעילות הקניונים, אולם ירדה מהרעיון.

עוד מודיעה מליסרון על "שילוב לקוחות מועדון MY OFER עם לקוחות גרופר - מועדון המשולב לאחד המועדונים המובילים בישראל, כאשר גודלו ויכולותיו יאפשרו להציע ערך לצרכנים בהתאמה אישית ולהגדיל את כמות המבקרים והפדיונות בקניונים".

גרופר תהפוך לזרוע דיגיטל עצמאית בתוך מליסרון

גרופר בניהולו של תומי שנפלד תהפוך לזרוע דיגיטל עצמאית בתוך מליסרון, כאשר בכוונת מליסרון לפעול לכך שזרוע הדיגיטל תשרת בהמשך גם את פעילות המשרדים של החברה וכן פעילויות נוספות בהן תעסוק החברה בעתיד כגון דיור להשכרה.

אתר גרופון הוקם בשנת 2010 והוחזק (טרם הרכישה) על-ידי קרן סקיי בשותפות עם גרופון ארה"ב ועם מנהלי החברה. בבעלות גרופר שלושה מותגים: Groo, Baligam ו-Beex. בחברה מועסקים 90 עובדים.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון, מסר: "תקופת הקורונה והסגרים הממושכים הוכיחו לנו שני דברים: לקנייה דיגיטלית יש ערך משמעותי, אך לחוויית הבילוי במרחבי הקניון אין תחליף. מליסרון תציע חוויית קנייה שתשפר את הקשר הישיר, גם שלנו וגם של השוכרים, עם הלקוחות, תוך הגדלת הפדיונות והתנועה בקניוני החברה".

ניר דגן, שותף מנהל בקרן סקיי ויו"ר גרופר, מסר: "בתוך כארבע שנים גרופר רשמה קפיצה משמעותית והצליחה למצב עצמה כשחקן מוביל בשוק האיקומרס בישראל - הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה העסקית. אין לי ספק כי עומק המומחיות ודריסת הרגל המשמעותית של גרופר בעולם הדיגיטלי, יחד עם העוצמה והניסיון של מליסרון, יובילו בעתיד להישגים מרשימים וחדשניים בשוק".

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, מסר: "החזון הדיגיטלי שלנו נועד לסייע לשוכרים שלנו בתהליך השיווק, המכירה, הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות, תוך הבטחת חיזוק ושיפור פדיונות החנויות בקניונים. בעידן הקניות המודרני, קמעונאות משולבת, המשלבת קנייה פיזית ודיגיטלית, היא קמעונאות מנצחת שתישאר לאורך זמן, ושם נמצא עתיד הקניונים".

תומי שנפלד, מנכ"ל גרופר, מסר: "המותג GROO מוביל את עולם האיקומרס הישראלי כבר למעלה מעשור עם מומחיות במשיכת טראפיק של מיליוני ביקורים חודשיים ואפקטיביות בהנעה גם בעולם הפיזי. אנחנו מאמינים בחזון של מליסרון לגבי הסינרגיה בין הקניונים ועולם הדיגיטל, ובטוחים ששילוב הכוחות צפוי ליצור יתרונות מדהימים לשוכרים בקניונים, לבתי העסק וללקוחות הקצה". 

"המהלך יהווה ערך מוסף משמעותי לשוכרים בקניונים שלנו"

השוכרים של מליסרון קיבלו הודעה מטעם החברה בנוסח הבא: "אני שמח לבשר לכם על רכישת גרופר (בעלת המותגים Groo, Baligam ו-Beex), אחת מחברות הסחר המקוון המובילות בישראל אשר תצטרף למשפחת מליסרון. 

"בכוונתנו להקים זרוע דיגיטלית חדשה אליה תשולב גרופר. גרופר תמשיך להתנהל כחברה עצמאית בניהולו של המנכ"ל תומי שנפלד, ביחד עם ההנהלה המצוינת שלו, ותצטרף כחברה-בת למשפחת מליסרון. האסטרטגיה שלנו ממשיכה להתמקד בחיזוק והשבחת הקניונים, שדרוג מתמיד של חוויית הלקוח וחיזוק השוכרים. הקניונים מתאימים את עצמם לעידן הנוכחי ונהפכים למרכזי קניות מתקדמים המשלבים קניות דיגיטליות ופיזיות כאחד.

"המהלך יהווה ערך מוסף משמעותי לשוכרים בקניונים שלנו ויאפשר להם להגיע בדרך קלה, יעילה וזולה ללקוחות שלכם באמצעות שירותים דיגיטליים מתקדמים ומגוון פתרונות לוגיסטיים... אני בטוח ששילוב כוחות בין שתי החברות וצוותים מובילים בתחומם יאפשר לנו תוך זמן קצר להציע חוויה חדשנית ללקוחות ולהגדיל את הפדיונות של השוכרים שלנו. (לא שוכרים שלא נמצאים בבית שלנו ולא להתחרות בכם).

"רכישת גרופר מהווה רק את הצעד הראשון בתהליך השבחת הקניונים והגשמת החזון שלנו, אשר יצריך את שיתוף-הפעולה של כל אחת ואחד ממכם, שוכרים יקרים. בשבועות הקרובים נעדכן בפירוט על הנושא, ותהיה לכם ההזדמנות ללמוד ולהכיר. רק בעבודה משותפת של כוחנו ואמונה בדרך אליה יצאנו - נביא אתכם, שוכרים יקרים, לגבהים חדשים, הגדלת הפדיונות ועזרה בפתרונות השילוח.

"לקנייה דיגיטלית יש ערך משמעותי, אך לחוויית הבילוי במרחבי הקניון אין תחליף".

את מליסרון יצגו בעסקה עורכי הדין אלון סהר וטלי לונגי ממשרד מיתר ושות'; ואת קרן סקיי, בעלת השליטה בגרופר, יצגו עורכי הדין רז טפר ואפרים פרידמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.